طرز تهیه کتلت مرغ روسی

آشپزی

طرز تهیه کتلت مرغ روسی

مواد لازم برای ۶ نفر

ران و سینه مرغ ۶۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۱ حبه
نان تست ۵ عدد
شیر ½ پیمانه سرخالی
کره ۳۰ گرم
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ½ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه کتلت مرغ روسی

مرحله اول
برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه به روشی روسی ابتدا نان های تست را داخل یک ظرف مناسب می چینیم، سپس شیر را اضافه می کنیم. در ادامه ظرف را کنار می گذاریم تا نان های تست به خوبی خیس بخورند و نرم شوند.

مرحله دوم
در این مرحله پیاز و سیر را رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را اضافه می کنیم. پس از اینکه کره ذوب شد، سیر و پیاز را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب سیر و پیاز کشیده شود.

مرحله سوم
حالا کمی زردچوبه اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا زردچوبه با سیر و پیاز به خوبی ترکیب شود. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا گوشت مرغ و نان های تست را درون مخلوط کن یا چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله چهارم
در این مرحله مرغ و نان تست چرخ شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز تفت داده شده را هم پس از خنک شدن به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

بیشتر بخوانید:  سالاد میوه

مرحله پنجم
حالا سس مایونز را به همراه پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه افزوده و مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم تا مایه کتلت کاملا منسجم و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم
پس از اینکه روغن داغ شد به اندازه یک نارنگی بزرگ از مایه کتلت بر می داریم و با دست به صورت گرد شکل می دهیم، سپس در روغن می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هفتم
این کتلت را پس از سرخ شدن باید ۱۵ دقیقه درون فر قرار داد تا کاملا مغز پخت شود. البته اگر قطر کتلت ها زیاد نباشد و مانند شامی کباب قطر کمی داشته باشند، زمانی که در روغن سرخ شوند به طور کامل مغز پخت می شوند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
چند کاربرد عجیب و متفاوت نوشابه در خانه‌داری
نوشتهٔ بعدی
خوشمزه های طبیعی برای تامین منیزیم بدن کودکان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست