طرز تهیه کوکو مرغ

آشپزی
بدون دیدگاه

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
جعفری یا پیازچه ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد متوسط
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کوکو مرغ

مرحله اول
برای تهیه کوکوی مرغ مجلسی ابتدا سیب زمینی را به همراه دو لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شوند. در ادامه گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود.

مرحله دوم
پس از اینکه سینه مرغ و سیب زمینی ها به طور کامل پختند آنها را کنار می گذاریم تا کمی خنک شوند سپس با سمت متوسط رنده سیب زمینی ها و سینه مرغ را رنده کرده و داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله سوم
در این مرحله سیر و پیاز را رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم سپس به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه جعفری یا پیازچه را خرد کرده و به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند ، بهتر است با دست مواد را چند دقیقه ورز دهید تا منسجم تر شوند. در آخر تخم مرغ را به مایه کوکو اضافه می کنیم و مجددا مواد را چند دقیقه ورز می دهیم.

بیشتر بخوانید:  سالاد تابستانی با پنیر فتا

مرحله پنجم
اگر وقت دارید بهتر است مایه کوکو را حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصطلاح عامیه بیات شود و حالت چسبناک تری پیدا کند. اگر وقت ندارید می توانید پس از اماده شدن مایه کوکو یک راست به سراغ سرخ کردن آن بروید.

مرحله ششم
یک تابه مناسب حاوی روغن مایع روی حرارت قرار می دهیم و پس از داغ شدن روغن مایه کوکو را به صورت یکجا یا مانند کوکو سیب زمینی به صورت تکه های کوچک در دست حالت می دهیم و در روغن می اندازیم تا سرخ شوند.

مرحله هفتم
اگر می خواهید کوکوها را شبیه کتلت درست کنید برای زیبایی کوکوها می توانید ابتدا انها را داخل آرد سوخاری بغلتانید سپس در روغن بیندازید تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله هشتم
اگر می خواهید این کوکو را به صورت مجلسی درست کنید توصیه می کنیم از قالب های استیل آماده برای سرخ کردن آن استفاده کنید. برای این منظور داخل قالب ها را با روغن به خوبی پوشش می دهیم ، سپس در تابه قرار می دهیم.

مرحله نهم
حالا مقداری از مایه کوکو را بر میداریم و در قالب های می ریزیمف سپس روی ان با قاشق به طور کامل صاف می کنیم. در پایان کوکوهای سرخ شده را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه گوجه فرنگی، پیاز و خیارشور سرو می کنیم.

نکات پخت کوکوی مرغ

کوکو مرغ با مرغ چرخ کرده
با یک روش دیگر هم می توانید این کوکوی خوشمزه را درست کنید و آن روش استفاده از گوشت مرغ چرخ کرده می باشد. مراحل تهیه کوکو تفاوتی ندارد فقط باید به جای پختن و رنده کردن گوشت مرغ آنرا با چرخ گوشت چرخ کنید و به دیگر مواد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  خورش فندق قاتق

کوکو مرغ با قارچ
برای تهیه این کوکوی خوشمزه با قارچ ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس پس از اینکه به طور کامل خنک شدند به مایه کوکو اضافه می کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص خاکشیر
نوشتهٔ بعدی
نگهداری نان در فریزر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست