طرز تهیه کیک میوه خشک خوشمزه و مخصوص

آشپزی

طرز تهیه کیک میوه خشک

مواد لازم کیک میوه خشک

کره نرم ۱۲۰ گرم
شکر ¾ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱ قاشق چایخوری
آرد ۱ و ½ پیمانه
نشاسته ذرت ½ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
شیر ½ پیمانه
میوه خشک ۱ و ½ پیمانه
آرد برای میوه خشک ۱قاشق غذاخوری

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه کیک میوه خشک

مرحله اول
برای تهیه کیک میوه خشک خوشمزه ابتدا کره نرم شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ تا ۶ دقیقه ترکیب می کنیم تا ترکیب مواد حجیم شود و رنگش کمی روشن شود.

مرحله دوم
در این مرحله یک عدد تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه می کنیم و حدود ۳۰ ثانیه دیگر مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم و مجددا مواد را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم
تخم مرغ سوم و چهارم را به همین منوال اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه شیر را به کاسه می افزاییم و در حد ۳۰ ثانیه ترکیب می کنیم. در ادامه میوه های خشک را به صورت ریز خرد می کنیم و با ۱ قاشق آرد ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله میوه های خشک را نیز به کاسه افزوده و با لیسک به خوبی ترکیب می کنیم تا در تمام نقاط مایه کیک پخش شوند. توجه داشته باشید که مایه این کیک حالت بریده بریده دارد که به دلیل وجود کره است و طبیعی می باشد.

بیشتر بخوانید:  رست بیف

مرحله پنجم
در این مرحله آرد را با نشاسته ذرت ترکیب می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس طی دو تا سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست و صاف شود.

مرحله ششم
حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب را با روغن جداکننده  به خوبی چرب می کنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله مایه کیک را به قالب اضافه می کنیم، سپس قالب را چند بار روی سطح کار می کوبیم. در ادامه قالب را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک بپزد، سپس از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
رفع لکه های سرسخت آشپزخانه با نمک
نوشتهٔ بعدی
خوردنی های نفخ آور را بشناسید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست