مضرات و خواص هسته ی زردآلو

تغذیه سالم

مضرات و خواص هسته ی زردآلو

هسته ی زردآلو از نظر ظاهری شبیه به یک بادام کوچک است. هسته ی زردآلوی تازه سفید است. هنگام خشک شدن پوست آن، قهوه ای روشن می شود.

برخی از افراد با عنوان “غذای فوق العاده” جدید معتقدند که هسته زردآلو دارای خاصیت ضد سرطان و تقویت کننده سموم است. در حال حاضر هیچ تحقیقی برای تأیید این ادعا وجود ندارد که هسته ی زردآلو می تواند با سرطان مبارزه کند. علاوه بر این، دانشمندان هشدار داده اند كه تركیبات موجود در هسته زردآلو به سطحی كه می تواند مضر باشد به سیانید بدن تبدیل می شود.

در مصر، مردم دانه گشنیز و نمک را با هسته زردآلو مخلوط می کنند تا یک میان وعده سنتی، معروف به “dokka” تهیه کنند. برخی از تولید کنندگان از هسته ی زردآلو در تولید لوازم آرایشی، دارو و روغن استفاده می کنند. مغزها حاوی پروتئین، فیبر و درصد بالایی از روغن هستند که افراد می توانند از آن ها استخراج کنند.

برخی از افرادی که در شمال غربی هیمالیا زندگی می کنند تصور می کنند زردآلو وحشی و مغز آنها و هم از نظر دارویی استفاده می کند. کاربردهای احتمالی شامل تولید بیودیزل، پوست و محصولات مراقبت از مو است.

روغن مغز تلخ هسته ی زردآلو اغلب جزء مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مانند روغن بدن، کرم صورت، مومیایی کردن لب و روغن ضروری است.

در هند، مردم از روغن هسته زردآلو برای تهیه روغن ماساژ استفاده می کنند، زیرا آنها معتقدند که درد را تسکین می دهد.

هسته های زردآلو چه مواد مغذی را شامل می شود؟

بیشتر بخوانید:  خواص بلوبری

زردآلو بسیاری از خواص و کاربردهای مشابه را با بادام دارند :

45 تا 50 درصد روغن

25 درصد پروتئین

8 درصد کربوهیدرات

فیبر 5 درصد

آنها همچنین دارای چربی های سالم هستند که به کاهش کلسترول “بد” کمک می کنند. مغزها حاوی اسیدهای چرب ضروری (امگا 6 و امگا 3) هستند. اینها به مبارزه با بیماری های قلبی، بهبود سلامت روان و فواید دیگری نیز کمک می کند .

ادعاها چیست؟

هسته زردآلو همچنین حاوی ترکیب شیمیایی آمیگدالین است. این قبلاً با ادعاهای مبارزه با سرطان در ارتباط بوده است.

پسر كربس ویتامین B-17 را به نام Laetrile نامید. اوادعا کرد منبع قابل اعتماد این سرطان به دلیل کمبود ویتامین B-17 ایجاد شده است و مصرف مکمل های آن باعث پیشرفت سلول های سرطانی می شود.

ادعا می شود که امیگدالین تحت نام های مختلف خود دارای مزایای مختلفی در زمینه مبارزه با سرطان است، در حال حاضر هیچ تحقیق علمی معتبری برای تأیید ادعاها انجام نشده است.

نظریه دیگر نشان می دهد از آنجا که آمیگدالین در بدن به سیانید تبدیل می شود، سیانید برای از بین بردن سلول های سرطانی در بدن کار می کند. گفته می شود که این امر از رشد تومورها جلوگیری می کند.

هشدارها چیست؟

تبدیل آمیگدالین به سیانید در بدن بسیار زیاد است که باعث می شود ضرر آن بیشتر از فوایدش باشد.

مصرف مقادیر زیادی مغز هسته ی زردآلو باعث مسمویت با سیانید می شود و سبب علائمی مانند “استفراغ زیاد، تعریق، سرگیجه و ضعف” می شوند.

میزان موفقیت در معالجه سرطان

علیرغم ادعاها، هیچ تحقیق تأیید شده ای صورت نگرفته است که هسته ی زردآلو با درمان سرطان مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید:  چیزهایی که همه باید درمورد ویتامین D بدانیم!

اسیدهای چرب

روغن هسته زردآلو دارای اسیدهای چرب اساسی است. اینها برای سلامتی انسان ضروری است، اما بدن انسان قادر به تولید آنها نیست، بنابراین افراد باید آنها را از طریق رژیم غذایی مصرف کنند.

دو نوع اصلی از اسیدهای چرب ضروری لینولئیک اسید (امگا 6) و اسید آلفا لینولنیک (امگا 3) وجود دارد.

اسید لینولنیک نقش اساسی در عملکرد مغز و رشد و نمو سالم دارد. اسیدهای چرب همچنین رشد پوست و مو را تحریک می کنند، سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند، سلامت استخوان ها را حفظ می کنند و از سیستم تولید مثل پشتیبانی می کنند. بسیاری از افراد تصور می کنند که اسیدهای چرب خاصیت آنتی اکسیدانی دارند .

در یک مطالعه جوندگان که در سال 2011 منتشر شد، موش های مبتلا به فیبروز کبدی به مدت 4 هفته از هسته های زردآلو زمینی 3 بار در هفته 1.5 میلی گرم (میلی گرم) دریافت کردند. محققان دریافتند که علائم بهبودی وجود دارد.

آنها پیشنهاد کردند که این ممکن است به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی باشد، زیرا هسته ها حاوی اسید اولئیک و سایر پلی فنول ها هستند.

ویتامین ها و مواد معدنی

هسته زردآلو حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی نیست، اما روغن آن سرشار از ویتامین E است. طبق گفته های موسسه ملی بهداشت، ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه والک پلو
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه اسموتی طالبی خوشمزه و مخصوص با بستنی وانیلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست