پاک کردن لکه آب روی سطح چوبی

سبک زندگی

پاک کردن لکه آب روی سطح چوبی

لکه آب روی سطوح چوبی یا زمین هایی با چوب سفت، باعث می شود که شما فکر کنید برای همیشه به این اجسام آسیب وارد شده است، اما روش های مختلفی وجود دارند که بتوانید با استفاده از آن ها، این لکه های آب را از سطوح چوبی پاکسازی کرده و آن ها را از بین ببرید.

قبل از این که بخواهید لکه را پاک کنید ، باید ببینید که چه نوع لکی ایجاد شده و چه مدت روی چوب باقی مانده است که رایج ترین نوع لکه، لکه آب سفید است. این لکه نشان می دهد که آب تا عمق چوب نفوذ کرده است . طبیعتاً هر چقدر که لکه را زودتر بردارید، فرایند پاک کردن راحت تر انجام می شود. پس معطل نکنید.

پاک کردن لکه های جدید

تازگی آب روی سطوح چوبی و لوازم خانه و پاکسازی سریع ، می تواند از مشکلات بعدی لکه آب جلوگیری کند . کافی است که به سرعت از یک دستمال نرم و نخی استفاده کنید که می تواند بدون آسیب زدن به چوب ، آب را جذب کند. اگر هنوز هم لکه آب روی سطح چوب باقی مانده بود ، از یک سشوار برای خشک کردن رطوبت اضافه استفاده کنید تا آب اضافی را بگیرد و به خورد چوب نرود. این کار را به دقت انجام دهید . البته درجه سشوار را کاملاً کم کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است که آب شبیه به یک لکه سوختگی و گرما ظاهر شود. هنگامی که لکه را از بین بردید ، از پولیش پایه روغن، مخصوص چوب استفاده کنید که لکه باقیمانده را از بین می برد و باعث زیباتر شدن چوب خواهد شد.

پاک کردن لکه های قدیمی:

روش های مختلفی برای پاک کردن لکه های قدیمی وجود دارد و این روش ها شامل مواردی هستند که در این بخش خواهید خواند :

پاک کننده لکه آب:
محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که فرمولاسیون آن ها نه تنها مخصوص پاک کردن لکه آب از چوب می باشد ، بلکه لکه های حاصل از گرما ، سرما، الکل یا مواد دیگر را نیز پاکسازی می کند. کافی است که دستورالعمل روی آن ها را به دقت مطالعه کنید و همراه با ماسک صورت و دستکش از آن ها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:  چگونه به چیزی بیش از حد فکر نکنیم؟

پاک کننده کفپوش های چوبی:
خوشبختانه شما می توانید از محصولات پاک کننده لوازم چوبی استفاده کنید که لکه های آب را به خوبی از بین می برد. معمولا این محصولات به صورت اسپری وجود دارد و کار شما را به شدت آسان می کند.

پاک کننده های جادویی:
انواع مختلفی از محصولات پاک کننده جادویی وجود دارند که نه تنها آب را به خوبی جذب می کنند ، بلکه می توانند تمام لکه های دیگر را از روی چوب پاک کنند . این پاک کننده ها به جای دستمال های جادویی هم در دسترس قرار می گیرند.

سس مایونز:
کافی است مقدار کمی مایونز را به یک پارچه نرم شبیه تی شرت بزنید . آن را روی لکه آب روی چوب قرار دهید. یک ساعت یا حتی بیشتر صبر کنید تا به طور کامل خشک شود . وقتی که خشک شد ، مایونز بیشتری را به قسمت مورد نظر بزنید و با دستمال روی آن را بکشید.

نمک و روغن:
حتما خمیری از نمک و روغن زیتون ایجاد کنید و به آرامی آن را روی محل مورد نظر بزنید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس از یک دستمال نخی برای پولیش کردن چوب استفاده کنید .

خمیر دندان:
از یک خمیر دندان سفید به غیر از خمیر دندان های ژله ای استفاده کنید که مقدار کمی از آن را به لکه بزنید. سپس یک دستمال نرم نخی را روی آن بکشید و سپس از یک دستمال مرطوب و پولیش استفاده کنید . برای لکه های سفت تر مقدار کمی جوش شیرین را با مقدار مساوی با خمیر دندان ترکیب کرده و آن را به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید:  روش صحیح منجمد کردن مواد غذایی

پاک کردن لکه آب روی سطح چوبی

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سرکه:
سرکه سفید را با مقدار مساوی روغن زیتون ترکیب کنید و از دستمال استفاده کرده و این محلول را روی ناحیه مورد نظر بزنید . وقتی که لکه را برداشتید ، از یک دستمال دیگر برای گرفتن آب و رطوبت اضافه و افزایش درخشندگی استفاده کنید .

جوش شیرین:
مقداری خمیر را از ترکیب یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری آب ایجاد کرده و آن را به لکه بزنید و سپس به آرامی از یک دستمال استفاده کنید. اگر لکه بر طرف نشد، مقدار کمی خمیر دندان بزنید و اجازه دهید که در طول شب بماند. سپس صبح، آن را با دستمال نخی پاکسازی کنید.

اتو:
برای پاک کردن لکه آب از اتوی داغ استفاده کنید اما مراقب باشید که اثر گرما روی چوب باقی نماند . یک عدد پارچه نخی ضخیم را روی لکه قرار دهید و سپس اتوی داغ را روی پارچه پرس کنید . اتو باید پایین ترین درجه دمایی را داشته باشد . چند ثانیه صبر کنید و سپس لکه را بررسی کنید . حدودا چند دقیقه طول می کشد تا لکه به طور کامل از بین برود .

خاکستر و کره:
به مقدار مساوی خاکستر زغال و کره را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به یک دستمال بزنید و روی ناحیه مورد نظر بکشید و سپس با یک دستمال تمیز اثرات آن را از بین ببرید.

وازلین:
مقداری وازلین را به لکه بزنید و با پارچه، آن قسمت را تمیز کرده و با انگشت تان کمی به جذب آب کمک کنید. یک شبانه روز صبر کنید. همچنین می توانید از یک پارچه برای برداشتن اثرات وازلین استفاده کنید.

لکه سیاه آب:
لکه آب سیاه سخت ترین نوع لکه روی چوب ها محسوب می شود و دیرتر از بین می رود که برای آن می توانید روش های زیر را به کار بگیرید:

بیشتر بخوانید:  پاک کردن لکه انار

سفید کننده
اولین مرحله این است که لکه ها از روی چوب پاک سازی کنید . اگر جنس چوب قیمتی و آنتیک است ، شاید دلتان نخواهد این کار را انجام دهید زیرا ممکن است با این کار قیمت چوب افت کند و دیگر مانند روز اول نباشد اما در کل جای نگرانی نیست . برای جلوگیری از این اتفاق، فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید :

حتماً دستکش دست کنید و سراغ مراحل زیر بروید.

  1. از یک مسواک قدیمی یا یک فرچه رنگ برای پخش کردن سفید کننده به طور منظم استفاده کنید.
  2. اجازه دهید که سفید کننده حدود دو ساعت در محل مورد نظر باقی بماند.
  3. اگر لازم بود مقدار سفید کننده را افزایش دهید.
  4. اجازه دهید یک شب تا صبح بماند.
  5. این فرآیند باعث خارج کردن لکه آب از عمق چوب می شود.
  6. اگر احساس کردید که لکه باقی ماند ، از روش بعدی استفاده کنید.

سفید کننده مخصوص چوب
برای لکه سیاه از سفید کننده مخصوص چوب استفاده کنید.
به این صورت که مقدار کمی سفید کننده مخصوص چوب را با استفاده از فرچه روی ناحیه مورد نظر بزنید و اجازه دهید که چهار ساعت زمان بگذرد.
سپس سفید کننده چوب را با ترکیب دو قسمت آب و یک قسمت سرکه خنثی کنید و این ترکیب را با اسفنج به ناحیه مورد نظر بزنید.
سپس چوب را خشک کرده و صبر کنید تا لکه از بین برود.
خمیر دندان ، این بار برای لکه آب سیاه :
خمیر دندان برای لکه آب سیاه هم اثرگذار است. یک خمیردندان سفید بردارید و با حرکات آرام روی ناحیه مورد نظر بزنید . بیش از حد آن را سفت نمالید، زیرا ممکن است به چوب آسیب وارد کند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه آبنبات شیری
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کیک لحاف

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست