ناپلئونی توت فرنگی

آشپزی
بدون دیدگاه

 

ناپلئونی توت فرنگی

شیرینی ناپلئونی بافت بسیار نرم و خوشمزه ای دارد و سرو آن با میوه هایی چون تمشک و توت فرنگی بسیار لذت بخش است.برای تهیه این شیرینی خوشمزه با برکه فود همراه شوید.

مواد لازم شیرینی ناپلئونی توت فرنگی

خمیر ورقه ای به مقدار لازم

خامه ۲ پیمانه

پودر قند ۱٫۲ پیمانه

توت فرنگی ۱۰ عدد

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

خمیر ورقه ای را روی سطح میز قرار دهید و آن را به ضخامت نیم سانت با کمک وردنه پهن کنیـد. اطـراف خمیر را مرتب کرده به ابعاد ۶ × ۱۲ سانتی متـر بـرش دهیـد .سپس در سینی شیرینی پزی قرار داده با چاقو چند برش روی آن بزنید .و تکه های اضافی را در سینی دیگری بریزید.
بعد سینی ها را در طبقه وسط فر که از یک ربع قبل با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کرده اید، به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. پس از این مدت درجه حرارت فر را روی ۳۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بماند تا خمیر ناپلئونی پخته شود.

سینی ها را از فر بیرون بیاورید بگذارید سرد شوند. خمیرهای برش داده شده را از طول به دو نیم کنید.روی تکه ای از آن خامه فرم گرفته و توت فرنگی بریزید و نیم دیگر را روی آن برگردانید. دوباره یک لایه دیگر خامه روی آن ریخته و صاف کنید .در آخر مخلوط پودر قند و ریزشده اضافات خمیر را روی آن بپاشید.

نکته

منظور از ریزشده اضافات خمیر، همان اضافه های خمیر برش داده شده است .که در سینی جداگانه داخل فر قرار داده اید.بدین صورت وقتی که خمیر خشک شد آن را ریزکرده و به حالت پودر در آورید و به همراه پودر قند روی شیرینی ها بریزید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه رانی هلو در خانه

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
کیچری قروت
نوشتهٔ بعدی
ترافل شکلاتی توپی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.