طبع و خواص فلفل دلمه ای

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

 

طبع و خواص فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ ای شیرین‌تر از فلفل خوشه‌ای است .شاید یکی از دلایل محبوب‎‌تر بودنش همین باشد. فلفل دلمه‌ای‌ها زرد، قرمز و نارنجی هستند. فلفل دلمه‌ای قرمز بیشترین مواد مغذی را دارد ولی در مجموع همه آنها برای سلامتی مفید هستند.  

۱۰ مزیت ثابت شده علمی فلفل دلمه ای

۱-سلامت چشم:

فلفل دلمه ای حاوی ۳۰ نوع کاروتینید مختلف مثل آلفا-کاروتینید، بتا-کاروتینید و لوتئین است. کاروتینیدها عامل اصلی رنگ قرمز، زرد و یا نارنجی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات هستند. محققان کشف کرده‌اند بخاطر اینکه فلفل دلمه‌ای در جذب نور آبی واردشده به چشم موثر است می‌تواند به سلامت چشم کمک کند.

۲- پیش‌گیری از سرطان:

کاروتینیدها همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارند که برای پیشگیری انواع سرطان‌ها مفید است. کاروتینیدها ریشه‌های آزاد را که اتم‌های اکسیژنی مخرب سلول هستند و بادیگر سلول‌ها واکنش می‌دهند را غیرفعال می‌کنند. فلفل دلمه رسیده حاوی بیشترین مقدار کاروتینید است. همچنین حاوی سولفور هستند که از سرطان پیشگیری می‌کند.

۳- تقویت سیستم ایمنی بدن:

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین c است. یک فنجان فلفل دلمه  ۱۵۷ درصد از ویتامین c روزانه موردنیاز را در اختیارتان قرار میدهد.

۴- سرحال آوردن:

اگر احساس ناخوشایندی دارید، مصرف ویتامین B6 را افزایش دهید. B6 موجود در فلفل دلمه‌ای به مغز شما در تولید سروتونین و نورپینفرین کمک می‌کند، این ماده شیمیایی به سرحال بودن شما کمک می‌کنند

۵- کمک به خوابیدن:

ویتامین B6 موجود در فلفل دلمه به تولید ملاتونین کمک می‌کند که به بدن شما برای تنظیم ساعت خواب کمک می‌کند.

۶- کاهش وزن:

فلفل دلمه‌ای بسیار کم کالری و کم چربی است لذا میان وعده‌ای مناسب محسوب می‌شود. همچنین با اضافه کردن آن به سالاد فصل می توانید از مزایای کاهش وزن آن استفاده کنید. دقت کنید که برای کاهش وزن باید فلفل دلمه و سالاد را در انتهای شب به جای غذای اصلی مصرف کنید .

بیشتر بخوانید:  درمان جوش صورت با گلاب؛ ۱۱ روش فوق‌العاده برای درمان جوش
۷- زیبایی پوست:

فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین E است که به شاداب و تازه ماندن پوست کمک می‌کند، همچنین برای تقویت مو نیز مناسب است. کافی ست آن را در سالاد یا هر غذای روزانه ای بگنجانید.

۸- کاهش کلسترول:

فلفل دلمه حاوی کپسای‌سین است که به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می‌کند. هر چند تاثیر آن خیلی زیاد نیست.

۹- برای تسکین درد:

بخاطر وجود ویتامین‌های C, K دارای خواص ضدالتهابی هستند و از ایجاد نفخ و پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند.

۱۰- سلامت قلب و پیشگیری دیابت:

خصوصیات ضدالتهابی فلفل دلمه باعث کاهش التهاب در سرخرگ‌ها می‌شود و این به معنی پیش‌گیری از دیابت و بیماری‌های قلبی است.

۴ راه استفاده از فلفل دلمه‌ای

۱-فلفل شور ادویه‌دار (ترشی فلفل)

چند فلفل تکه شده را در یک شیشه قرار دهید. درون ماهی‌تابه نصف پیمانه آب و یک و نیم پیمانه سرکه سفید، ۱ قاشق سوپخوری نمک تصفیه‌شده، ۲ قاشق سوپخوری زیره و ۱ قاشق سوپخوری را به حدی گرم کنید که شکر کاملا حل شود. سپس آن را روی فلفل بریزید و صبر کنید تا خنک شود.

۲- ساندویچ استیک

درون یک ظرف، یک چهارم فنجان روغن کانولا، نصف فنجان سس سویا، ۷ تکه سیر ریز و ۱ قاشق چایخوری زیره بریزید و هم بزنید. ۲ تکه فلفل دلمه نازک اضافه کنید، ۲ خوشه موسیر و ۱ پوند گوشت دنده اضافه کنید، در حرات ملایم آن را کباب کنید، ۲ دقیقه برای گوشت، سه دقیقه برای موسیر و ۸ دقیقه برای فلفل‌ها. به همراه سس مایونز و ترشی مصرف کنید.

۳- پاستای فلفل مخلوط.

درون یک دیگ، ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون داغ کنید. یک تکه پیاز رنده‌شده، ۵ تکه سیر ریز و یک و نیم پوند فلفل تکه‌شده اضافه کنید. در حرارت ملایم بپزید تا نرم شود. ۱ فنجان گوجه، یک چهارم فنجان جعفری و ۱ پوند اسپاگتی پخته‌شده به همراه ۱ فنجان از آب اسپاگتی اضافه کنید و آن را بپزید.

بیشتر بخوانید:  بهترین مسکن های گیاهی را بشناسید
۴- فلفل و تن

درون یک ظرف ۲ فنجان روغن زیتون با یک عدد سیر پوست‌کنده‌شده، ۴ عدد پوبلانو ریز و یک سوم فنجان کپر اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه در ۴۵۰ درجه فارنهایت سرخ کنید. اجازه دهید اندکی خنک شود. سپس درون دو ظرف ۸ اونسی حاوی تن و نصف فنجان ریحان بریزید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
۵ مشکل سلامتی که باعث بی‌خوابی می‌شود!
نوشتهٔ بعدی
محتویات جعبه کمک‌های اولیه خانگی چیست ؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.