جوجه ترش

آشپزی
بدون دیدگاه

جوجه ترش

جوجه ترش یکی از غذاهای خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود. این غذا شباهت زیادی به جوجه کباب دارد و تفاوت آن با جوجه کباب در نحوه پخت و برخی از مواد تشکیل دهنده است. این غذای خوشمزه مانند جوجه کباب نیازی به منقل و ذغال ندارد و در تابه می توانید آنرا تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر جوجه ترش تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه جوجه ترش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱عدد
پیاز ۱ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز ۵۰ گرم
نعناع ۵۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
آب نارنج ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را از استخوان جدا می کنیم و به شکل جوجه کباب قطعه قطعه می کنیم. قطعات جوجه را در یک کاسه بزرگ می ریزیم ، سپس سیر ، پیاز و فلفل دلمه ای را خلالی خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. آبلیمو را هم اضافه می کنیم.

و پس از آن نمک ، فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه می کنیم. مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا به تمام قسمت های گوشت مرغ برسند. پس از اینکار مواد را در یک ظرف درب دار می گذاریم و برای مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شوند.

پس از گذشت این مدت جوجه ها را از یخچال خارج می کنیم و سیخ می کنیم. برای جوجه ترش باید از سیخ چوبی استفاده کنیم. بهتر است سیخ ها را کمی با روغن چرب کنیم تا هنگام آماده شدن کباب ، گوشت مرغ به سیخ نچسبد و به راحتی جدا شود.

بیشتر بخوانید:  شله زرد

یک تابه چدنی روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن! داخلش می ریزیم. سیخ ها را در تابه می چینیم و اجازه! می دهیم جوجه ها با حرارت بسیار ملایم! سرخ شوند. برای تهیه سس جوجه ترش !، گردو را می سابیم و داخل یک کاسه می ریزیم.

پس از آن آب نارنج را اضافه می کنیم و در پایان سبزیجات! معطر را ساطوری خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم! ، مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس آماده شود.! پس از آماده شدن جوجه ها سس را روی جوجه ها می ریزیم! و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه با جوجه ها بپزد.

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
استیک مرغ
نوشتهٔ بعدی
کباب خلیج فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.