سالاد شیرازی

آشپزی
بدون دیدگاه

سالاد شیرازی

سالاد شیرازی یکی از سالادهای سنتی ایران است که محبوبیت آن به قدری است که در تمام شهرهای کشور تهیه می شود. این سالاد بیشتر در کنار غذاهای پلویی مانند عدس پلو ، لوبیا پلو و … تهیه و سرو می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد شامل خیار ، گوجه فرنگی ، پیاز و برخی طعم دهنده ها می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سالاد شیرازی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد شیرازی در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم 

خیار ۲ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
پیاز سفید ۱ عدد
نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری
آبغوره ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

خیار را می توانیم هم با پوست و هم بدون پوست در سالاد شیرازی استفاده کنیم. بسته به سلیقه خود خیار را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک کاسه می ریزیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم.

و به کاسه اضافه می کنیم. در پایان پیاز را پوست می گیریم و به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و به دیگر مواد سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله نعناع خشک را روی مواد می ریزیم. می توانیم مقداری جعفری هم ساطوری کنیم و به سالاد اضافه کنیم.

اضافه کردن جعفری و نعناع خشک در سالاد! شیرازی به صورت دلخواه است. حالا طعم دهنده ها را اضافه می کنیم.! در این مرحله آبغوره را به همراه نمک و فلفل! سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب! مخلوط می کنیم تا سالاد شیرازی ما یکدست شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه گلاب جامون، دسر هندی

توجه داشته باشید در بیشتر جاها سالاد شیرازی! با آبغوره سرو می شود. اما در صورت تمایل می توانید! با آبلیمو هم آنرا سرو نمایید. ضمن اینکه برخی! افراد سالاد شیرازی را با سس فرانسوی یا! سس مایونز سرو می کنند که شما هم می توانید امتحان کنید.

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سوپ کدو حلوایی
نوشتهٔ بعدی
سالاد روسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.