سالاد میوه

آشپزی

سالاد میوه یکی از سالادهای متنوع ایرانی است که میتوانید به عنوان دسر هم از آن استفاده کنید. متریال سالاد میوه در فصول مختلف سال تفاوت می کند ولی میوه هایی مثل آناناس ، موز ، سیب و … تقریبا همیشه پای ثابت سالاد میوه هستند. مثلا در فصل پاییر و زمستان می توانید میوه هایی مثل کیوی ، پرتقال ، انار و نارنگی را به سالاد خود اضافه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد میوه تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد میوه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم

موز ۲ عدد
آناناس ۱ عدد
سیب ۱ عدد
توت فرنگی ۸ عدد
هلو ۲ عدد
انگور ½ پیمانه
گیلاس ½ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و پس از گرفتن پوست آناناس ، آنرا خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در ادامه موز را برای زیبایی بیشتر سالاد با برش های مورب حلقه حلقه می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد هلو و سیب را خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در مرحله آخر هم دانه های انگور را به همراه توت فرنگی و گیلاس به سالاد اضافه می کنیم. می توانیم مواد را سالاد را به ترتیب بچینیم یا اینکه به صورت در هم مخلوط کنیم.

در صورت تمایل مقدار کمی شکر روی میوه ها! می ریزیم. اگر دوست داشتید می توانید مقداری خامه هم! به سالاد اضافه کنید و با میوه ها مخلوط کنید. !پس از آماده شدن سالاد آنرا برای! مدت حداقل ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا حنک و آماده سرو شود.

بیشتر بخوانید:  سوپ ازوگلین (سوپ ترکیه ای)

توجه داشته باشید که بعضی میوه های درون لیست! مواد لازم مثل هلو و گیلاس در تمام فصول! سال موجود نمی باشند. برای رفع این مشکل می توانید! به جای هلو از کمپوت هلو یا! به جای گیلاس از کمپوت گیلاس استفاده نمایید.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
میگو کبابی
نوشتهٔ بعدی
آش شله قلمکار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.