مردم دنیا برای زیبا ماندن چه می کنند ؟

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

به باور مردم در گرداگرد جهان، بسیاری از ما با پند و اندرزها و نصیحت های گوناگونی آشنا هستیم که از مادران یا حتی مادربزرگ هایمان به ما به ارث رسیده است. از روزی صد بار شانه کردن موها گرفته تا پارچ آبی که باید در طول روز بنوشیم تا زیبا و جوان باقی بمانیم. به طور کلی تمامی این توصیه ها، تجربیات متفاوتی هستند که از افراد گوناگون به خصوص خانمها در سراسر جهان و البته با فرهنگ های مختلف به اشتراک گذاشته شده است. در حقیقت اغلب خانمها باور دارند شما می توانید با رعایت دستورالعمل های ساده به شکل طبیعی، زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید، بدون اینکه مجبور باشید خطر کنید و خودتان را زیر تیغ جراحی و عمل های مختلف زیبایی بسپارید یا موظف به استفاده مادام العمر از کرم های زیبایی باشید.خوشبختانه در فرهنگ های مختلف استفاده از مواد طبیعی رواج زیادی دارد و حتی بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی با استفاده از همین فرمول ها به درمان و برطرف کردن مشکلات پوستی می پردازند.

چین

بسیاری از چای ها دارای خواص ضد پیری هستند که به زیبا ماندن و درخشش پوست ما کمک شایانی می کنند. برای مثال چای سفید و چای سبز سرشار از نوع به خصوصی آنتی اکسیدان هستند که به نام EGCG شناخته می شود. این نوع آنتی اکسیدان با افزایش و بازگرداندن عملکرد و بازده سلول های پوستی به شرایط اولیه، به رفع چین و چروک ها کمک چشمگیری می کند. علاوه بر این، چینی ها برای بالا بردن بازدهی و تاثیر بیشتر چای، پودر چای سبز را به چای سفید دمکرده اضافه می کنند تا ماسکی بی نظیر برای پوست خود بسازند. شما نیز می توانید طبق دستورالعمل ذکر شده عمل کنید و با تهیه این ماسک ساده، معجزه گر و مملو از آنتی اکسیدان به جنگ خطوط مزاحم و چین و چروک های روی صورت خود بروید و زیباییتان را چند برابر کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه وزن خود را سریع و سالم افزایش دهیم؟

هند

توصیه می کنیم شما هم مانند خانم های هندی، روز خود را با نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل آغاز کنید. برای تهیه این چای مقداری زنجبیل تازه را خرد و با عسل و آب جوش مخلوط کنید. خوب است بدانید یک فنجان از این چای سرشار از فواید گوناگون ضد پیری است. عسل به طور طبیعی دارای خاصیت ضدباکتریایی است که به کاهش تورم و التهاب پوست و به طور کلی بدن کمک موثری می کند. علاوه بر این، زنجبیل هم حاوی آنتی اکسیدانی به نام gingerol است. این آنتی اکسیدان مفید مانع از بین رفتن کلاژن ها می شود.

مکزیک

دست های ما یکی از بارزترین ترین نقاط از بدن ما در شناسایی و مشخص کردن سن و سال ما هستند. معمولا پوست دست ها خیلی سریع تر از سایر قسمت ها انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و رفته رفته پیر می شوند، اما در مکزیک، خانم ها راه حل موثری برای پیشگیری از این معضل زیبایی ابداع کرده اند. کافی است کمی شکر را با مقداری آب لیموی تازه مخلوط کنید و یک اسکراب طبیعی و صد البته مفید برای پوست دستان خود بسازید. کریستال های موجود در شکر سلول های پوستی مرده روی دست های شما را از بین می برد و به این ترتیب سلولهای تازه و جوان جایگزین آنها می شود. صرف نظر از شکر، آب لیمو هم حاوی آلفاهیدروکسی اسید است که امروزه این نوع اسید در ترکیب اصلی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری مورد استفاده قرار می گیرد. آلفاهیدروکسی اسید لایه مرده پوست را از بین می برد و پوست تان می تواند کرم های مرطوب کننده را به شکل بهتری جذب کند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه چای زردچوبه و 10 خاصیت درمانی آن

فرانسه

تحقیقات گوناگون حاکی از آن است که عصاره هسته انگور و مکمل های تهیه شده از آن می توانند نقش بسزایی در بالا بردن میزان آنتی اکسیدان های مفید در خون داشته باشند. این ماده طبیعی به خوبی از کلاژنها و الاستین که نوعی پروتئین مفید برای حفظ انعطاف پذیری و استحکام پوست است، محافظت می کند. خوشبختانه در فرانسه استفاده از مکمل های عصاره هسته انگور بسیار پرطرفدار است و در حقیقت همین موضوع راز زیبایی بسیاری از خانم های جذاب فرانسوی است. برای حاصل شدن نتیجه مطلوب و مورد نظرتان باید مقدار زیادی انگور مصرف کنید، در حالی که می توانید با استفاده از ۵۰ گرم از مکمل های جایگزین آن از مزایای کاملا مشابهی بهره مند شوید.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
زردچوبه پوست را از اشعه UVB و پیری محافظت می‌کند!
نوشتهٔ بعدی
کباب بریانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.