نگهداری از مواد غذایی با این راهکارهای فوق العاده

سبک زندگی
بدون دیدگاه

ظرف پنیر یا خامه را باید برعکس در یخچال بگذارید

در نگهداری از برخی خوراکی ها مانند نان و کیک ممکن است با مشکلاتی همچون کپک زدگی و بیات شدن آن  ها مواجه شوید. با ما همراه شوید تا بدانید چگونه می توانید برخی از موادغذایی را برای طولانی مدت تازه نگه دارید.

روغن ها

در نگهداری از روغن حتما باید آنها را از گرما، نور و هوا دور نگه داشت. هوا اکسیژن دارد که سبب ایجاد طعم گس فلزی مانند در روغن خواهد شد.

قهوه

قرار دادن قهوه به مدت طولانی در معرض هوا سبب از دست رفتن طعم و جذب رطوبت و ایجاد کپک های میکروسکوپی در آن خواهد شد. بنابراین قهوه را به میزان کم خریداری کنید و در جای خشک و خنک بگذارید.

نگهداری از کیک

برای این که کیک باقی مانده در یخچال خشک نشود و تزئین آن نیز به هم نخورد، بعد از برش دادن کیک، روی ناحیه برش زده نان تست بگذارید و آن را با خلال دندان ثابت کنید.

نگهداری از گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده را باید به سرعت فریز کرد اما برای این که هر بار مجبور نشوید حجم زیادی از گوشت را از انجماد درآورید، توصیه می کنیم آن را در نایلون های زیپ دار بریزید و بعد از این که هوای آن را گرفتید تقسیم بندی کنید تا هر بار به راحتی تکه مورد نیاز را بردارید و بقیه گوشت را از انجماد خارج نکنید.

نگهداری از پنیر

ظرف پنیر یا خامه را باید برعکس در یخچال بگذارید. این کار کمک می کند میزان جریان هوا در آن کمتر شود، باکتری وارد آن نشود و مدت بیشتری تازه بماند.

بیشتر بخوانید:  روش جوشاندن شیر محلی و فوت و فن های پاستوریزه کردن شیر

نگهداری از شیر

اگر می خواهید شیر را برای مدتی طولانی نگه دارید، بهترین کار فریزکردن آن است. به این ترتیب که آن را به بخش های کوچک تقسیم و جداگانه فریز کنید.

نگهداری از عسل

معمولا عسل فاسد شدنی نیست اما برای این که باکیفیت تر باقی بماند حتما در ظرف را محکم ببندید.

نگهداری از نان

برای نگهداری نان هرگز آن را در هوای آزاد قرار ندهید زیرا به سرعت خشک می شود. بهتر است نان را در ساک پارچه ای قرار دهید. کیسه های نایلونی اصلا مناسب نگهداری نان نیست، مگر این که بخواهید آن را در فریزر قرار دهید. بهترین شیوه نگهداری نان فریز کردن آن است. اگر نانی در جریان هوا خشک شد نیز کافی است کمی آن را نمناک کنید و داخل فر بگذارید تا گرم و تازه شود.

نگهداری باقی مانده غذاها در یخچال

شما می‌توانید باقی مانده غذاها را به مدت سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید.هرگز باقی مانده غذاها را در آشپزخانه نگهداری نکنید و به محض اینکه آن را پخت و تهیه کردید، فوراً در یخچال قرار دهید. به این دلیل که هوای خنک و سرمای داخل یخچال میزان رشد باکتری را کاهش می‌دهد. برای مواد خوراکی که حجم بیشتری دارند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند، مثل سالاد ماکارونی و غذاهایی نظیر غذاهای چینی با حجم زیاد را به جای اینکه در داخل یک ظرف بزرگ بریزید، آن را در داخل چندین ظرف کوچک قرار دهید و سپس در داخل یخچال بگذارید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بوی نم خانه رابا این 5راهکار ازبین ببریم
نوشتهٔ بعدی
فیش اند چیپس یک ماهی سوخاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.