۱۳ مورد از کاربردهای صابون در خانه که تاکنون نمی دانسته اید !

سبک زندگی
بدون دیدگاه

کاربردهای تعجب آور صابون در زندگی

ما امروز در این مطلب میخواهیم شما را با راه هایی عجیب ولی واقعی برای استفاده از صابون در خانه و در زندگی روزمره آشنا کنیم . حتی می توانید از باقی مانده ی صابون ها هم استفاده های بهینه انجام دهید .

 

کاربرد‌های عجیب صابون در خانه

1 – کاهش بوی بد

لباس ها یا ملحفه هایی که مدتی درون کمد باقی می مانند، بوی نامطبوعی به خود می گیرند که فقط صابون می تواند راه رهایی از آن باشد. در واقع مالیدن مقداری صابون معطر به این لباس ها یا ملحفه ها می تواند بوی نامطبوع را از آنها دفع کند و بر عکس بوی تازگی را در آنها به وجود آورد.

2 – حذف لکه ها از قابلمه و تابه

هیچ کاری در آشپزخانه مشکل تر از پاک کردن لکه های سوختگی و چربی از روی قابلمه ها و تابه ها نیست زیرا پاک کننده های شیمیایی و سیم های ظرفشویی به این وسایل آسیب می رساند. اما راه حلی طبیعی وجود دارد که در ضمن عمر ظروف را نیز طولانی تر می کند: صابون سیاه.

کمی پودر صابون سیاه را روی قسمت مورد نظر بریزید. با کمی آب ولرم آن را رقیق کرده و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با آب فراوان بشویید.

ظرف را کاملا خشک کنید. ظاهری تمیز و نو پیدا خواهد کرد. خواص طبیعی صابون سیاه، چربی را به آرامی از بین می برد بدون اینکه به پوشش تفلون یا سرامیکی ظرف آسیب برساند.

3 – دور کردن شته و کک

اگر می خواهید از شر حشرات باغ رها شوید و با آفت کش های شیمیایی به چرخه اکوسیستم نیز آسیبی نرسانید، می توانید از صابون سیاه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:  8 نکته کاربردی برای برگزاری مهمانی درجه یک

کمی از پودر صابون سیاه را در قسمت های مورد نظر بریزید و بگذارید باقی بماند. مطمئن باشید که خیلی زود این حشرات مؤذی پا به فرار می گذارند. مقدار بالای اسیدهای چرب، سود و پتاس در این صابون عامل طبیعی دور شدن حشرات است که البته به محیط زیست نیز آسیبی نمی رسد.

4 – پنهان کردن فرورفتگی لباس های جین

حتما برای شما هم پیش آمده که روی بعضی از لباس ها به خصوص شلوارهای جین، خطوطی ایجاد می شود که جلوه نازیبایی به لباس می دهد. در این صورت می توانید از یک ترفند قدیمی کمک بگیرید. فرورفتگی را با کشیدن صابون خشک پر کنید. سپس تکه ای کاغذ ابریشمی روی آن بگذارید و اتو کنید. جای خطوط محو می شود.

5 – بوگیر درون اتومبیل

زمانی که بوی سیگار، بعضی ادکلن ها و… درون ماشین می ماند، معمولا به سختی می توان آن را برطرف کرد. بوگیرهای مصنوعی نیز خیلی زود اثر خود را از دست می دهند. اما می توان از صابون به عنوان یک بوگیر یا خاصیت طولانی مدت کمک گرفت. برای این منظور بوگیر را در مخلوط آب و صابون خیس کنید و مجددا محافظ را سر جایش بگذارید. مزیت چنین کاربردی این است که صابون مدت طولانی تری مواد بوگیر را نگه می دارد و تاثیر آن را تجدید می کند.

6 – روان کردن زیپ های فلزی

بعضی اوقات زیپ های فلزی به سختی باز و بسته می شوند که در این صورت بهتر است از صابون خشک کمک گرفت. در این حالت مقداری صابون خشک را روی زیپ بمالید و زیپ را به آرامی حرکت دهید. حتما از روان شدن آن متعجب خواهید شد. سپس لکه های صابون را پاک کنید. چربی های موجود در صابون عامل این خاصیت است که به جای آن می توان از شمع نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  گوجه فرنگی را با این روش در ماکروویو خشک کنید!

7 – روغن کاری میخ ها و پیچ ها

میخ ها و پیچ ها غالبا دچار زنگ زدگی می شوند که در بعضی اوقات لازم است با روغن کاری مجددا آنها را باز کرد. در چنین شرایطی به پیچ ها صابون بزنید و درون چرخ دنده حرکت دهید. می بینید که خیلی راحت تر حرکت می کند.

8 – شستن ظروف

شما برای شستن ظروف می توانید از صابون استفاده کنید. کافی است که کمی صابون را بر روی اسکاچ یا اسفنج ظرفشویی بمالید و ظرفهایتان را بشوئید

9 – شستن دندانها

مقدار خیلی کمی صابون روی مسواکتان بمالید و با آن دندانهایتان را بشوئید.

10 – نقاشی کردن منزل

در هنگام نقاشی کردن منزل، می توانید یک قالب صابون جامد روی لبه پنجره ها، دستگیره درها، کلید و پریزها بکشید تا اگر قطرات رنگ روی آنها پاشید به راحتی پاک شوند.

11 – تشخیص محل نشتی گاز

اگر حس می کنید که لوله گاز خانه تان نشتی دارد، برای پیدا کردن محل نشتی، کمی صابون جامد مرطوب را روی لوله بکشید. اگر در قسمتی از لوله، حباب های صابون دیده شد، شما محل نشتی را پیدا کرده اید.

12 – خارج کردن انگشتر یا النگوی تنگ

اگر انگشتر یا النگوی شما تنگ است و خارج کردن آن از دستتان سخت و غیرممکن به نظر می رسد، اصلا نگران نباشید. کمی صابون روی انگشت یا دستتان بمالید و سپس سعی کنید انگشتر یا النگو را بیرون بکشید.

13 – جدا کردن کاغذ دیواری خانه

اگر در فکر تغییر دکوراسیون منزل هستید و می خواهید کاغذ دیواری های قدیمی منزل را بکنید، اصلا نگران نباشید. یک قالب صابون را با آب گرم ترکیب کنید و محلولی کف آلود بسازید. آن را روی دیوارهایتان بکشید و کاغذ دیواری های قدیمی سریعا کنده می شوند.

بیشتر بخوانید:  چند راهکار عالی برای از بین بردن لکه و برق انداختن قاشق و چنگال

 

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سوپ جوانه گندم
نوشتهٔ بعدی
راهکاری جدید برای اشک نریختن موقع خرد کردن پیاز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.