با معجزات سرکه آشنا شویم

سبک زندگی
بدون دیدگاه

سرکه خالص را داخل یخچال، جای نان، قفسه های صندوق خانه یا انبار و دیوارها بمالید تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری کند. اگر سرکه خالص و قوی را با یک پارچه مرطوب روی سطوح بیرونی لوازم منزلتان بمالید، آن ها تمیز و براق خواهند شد. نصف فنجان سرکه را به چهار لیتر آب اضافه کنید و با آن کاشی، لینولئوم و کف های چوبی ا تمیز کنید. سرکه لک آب را از روی تجهیزات کروی آشزخانه و حمام تان خواهد برد و آن ها را براق و تمیز می کند.

سرکه خالص را داخل یخچال، جای نان، قفسه های صندوق خانه یا انبار و دیوارها بمالید تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری کند.

اگر سرکه خالص و قوی را با یک پارچه مرطوب روی سطوح بیرونی لوازم منزلتان بمالید، آن ها تمیز و براق خواهند شد.

نصف فنجان سرکه را به چهار لیتر آب اضافه کنید و با آن کاشی، لینولئوم و کف های چوبی ا تمیز کنید. سرکه لک آب را از روی تجهیزات کروی آشزخانه و حمام تان خواهد برد و آن ها را براق و تمیز می کند.

 

برای پاک کردن شیشه های پنجره تان، آن ها را با روزنامه ای که در محلول آب و سرکه فرو برده اید، بشویید و بعد با روزنامه دیگری خشک کنید.

سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید. بعد این خمیر را به ته مسی سطل و ظروف دیگرتان بمالید تا آن ها براق شوند.

معمولا سوراخ های در نمکدان، بعد از مدتی زنگ می زنند یا فاصله های بین شان از بین رفته و هر چند سوراخ تبدیل به یکی می شوند. برای اینکه مانع این کار شوید، می توانید آن ها را در سرکه داغ خیس کنید بعد تکه های زنگ زه و فاسد شده را که خود به خود جدا می شوند، بشویید و خوب آب کشیده و خشک کنید.

بیشتر بخوانید:  داخل مایع ظرفشویی سرکه بریزید!

برزای از بین بردن جای عرق از لباس می توانید زیر بغل لباس را با سرکه سفید شسته و بعد با آب بشویید. با این کار بوی سرکه هم از بین خواهد رفت.

جوراب و لباس زیرهای پشمی و غیره اگر در محلولی از یک چهارم فنجان سرکه و 4 لیتر آب خیس بخورند بوی ناراحت کننده خود را از دست خواهند داد.

 

اگر یک نیمه فنجان سرکه به آب آخرین مرحله ماشین رختشویی تان – وقع شستن لباس هایتان – اضافه شود، کف صابون را کاملا از بین برده و رنگ لباس ها را باز می کند و بوی بد آن ها را از بین می برد.

 

حلقه را با خیس کردن در سرکه تمیز کنید.

 

پیش از آن که کت جیرتان خیلی کیف شده و نیاز به خشکشویی پیدا کند، با یک برس مخصوص جیر آن را برس بکشید. بعد با یک پارچه نرم که در سرکه خیس کرده اید، روی کت تان بمالید و آن را آویزان کنید تا تقریبا خشک شود. به این ترتیب بوی سرکه باقی نخواهد ماند.

 

برای پاک کردن چسب مایع خشک شده از سرکه داغ استفاده کنید.

 

اگر پارچه کرپ یا ابریشم مصنوعی شما، برق افتاده اند، آن ها را با پارچه نرمی که در سرکه خیس خورده بمالید و بگذارید خشک شوند.

 

اگر ظروف آلومینیئمی در اثر پختن حبوبات، برنج یا تخم مرغ کدر شده اند، کافی است هنگام پختن این مواد چند قطره سرکه به آب ظرف اضافه کنید.

 

اگر مقدار کمی سرکه به غذاهای خیلی شور اضافه شود، کمک خواهد کرد تا مزه شوری غذا کمتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:  روش های برای ازبین بردن ومقابله بابوی بدکفش

 

بوی نامطبوع مایع ضدعفونی کننده لباس هایتان را می توانید با آب کشیدن لباس ها در محلول آب و سرکه از بین ببرید.

 

شیشه عینک تان را می توانید با چند قطره سرکه پاک کنید.

مقالات مشابه

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
غذاهایی که برای روده مضرند
نوشتهٔ بعدی
بهترین روش فریز کردن برگ مو که رنگ آن تغییر نکند!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.