پوره سیب زمینی

آشپزی
بدون دیدگاه

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی یک غذای خوشمزه است که خیلی راحت و فوری می توانید آنرا در منزل تهیه نمایید. البته پوره سیب زمینی را می توانید در کنار غذای اصلی هم سرو کنید. مثلا می توانید غذای اصلی را با پوره سیب زمینی تزیین کنید. در این آموزش کامل ترین دستور پخت پوره سیب زمینی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پوره سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پوره سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی ۴ عدد
شیر ¾ لیوان
کره ۱۰۰ گرم
جعفری ۱ قاشق سوپخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم ، سپس آنها را می شوییم و خرد می کنیم. بهتر است سیب زمینی را با اندازه های درشت خرد کنید. پس از اینکه سیب زمینی ها را خرد کردیم با سه روش می توانیم آنها را بپزیم.

روش اول بخارپز کردن ، روش دوم آبپز کردن و روش سوم کباب کردن در فر است ، که به سلیقه و راحتی خود می توانید هر کدام از این روش های پخت را انتخاب کنید. کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود.

پس از اینکه سیب زمینی ها را پختیم آنها !را با گوشتکوب به خوبی له می کنیم ، سپس کره آب شده را به همراه شیر! و مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی اضافه! می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت سمبوسه جنوبی

پن کیک سیب زمینی یک غذای جدید و بسیار! خوشمزه است که از نظر ظاهری شباهت …
پس از اینکه پوره سیب زمینی آماده شد جعفری! خرد شده را روی آن می ریزیم. توجه داشته باشید که پوره سیب زمینی را باید! به صورت گرم سرو کنیم. با توجه به ذائقه خود می توانید! مقداری پودر سیر یا پودر پیاز هم به پوره سیب زمینی خود اضافه کنید.

مقالات مشابه

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اکبر جوجه
نوشتهٔ بعدی
آش ترخینه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.