سالاد لبو و کلم قرمز

آشپزی
بدون دیدگاه

سالاد لبو و کلم قرمز یکی از انواع سالادهای خوشمزه فصل زمستان است که می توانیم آنرا با مواد متنوعی درست کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم قرمز و لبو در ادامه با برکه فود همراه باشید.

مواد لازم سالاد لبو و گل کلم قرمز

کلم قرمز 1 عدد
چغندر 2 عدد
سیب زرد یا سبز 1 عدد
پیاز 1 عدد
ابلیمو به مقدار لازم
خامه یا ماست 4 قاشق سوپخوری
مایونز 2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد لبو و کلم قرمز

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم قرمز و لبو خوشمزه ابتدا کلم را می شوییم، سپس به صورت رشته ای نازک خرد می کنیم. در ادامه چغندر را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب زرد یا سبز را می شوییم، و با دندانه های درشت رنده همانند چغندر رنده می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس چغندر رنده شده را به همراه کلم قرمز و سیب درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و درون کاسه حاوی مخلوط کلم قرمز و چغندر می ریزیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب خامه یا ماست شیرین می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا آب لیمو ترش تازه را به همراه عسل و سس مایونز یا روغن سالاد را درون کاسه حاوی خامه می ریزیم، سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و با چنگال خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یک دست شود.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت قیمه نثار قزوین
مرحله پنجم

در این مرحله سالاد را با کمک قاشق به آرامی زیر و رو می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس مخلوط سس را درون سالاد کلم قرمز و لبو می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا سس با مواد ترکیب شود.

مرحله ششم

در نهایت روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب و سس به خورد مواد سالاد برود. در آخر سالاد را از یخچال خارج کنید، سپس در کنار غذا سرو کنید. نوش جان

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
آش ماشاب
نوشتهٔ بعدی
دسر پان اسپانیا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.