از بین بردن لکه‌ عرق از روی لباس با چند ترفند ساده

سبک زندگی

از بین بردن لکه‌ عرق از روی لباس

یکی از سرسخت‌ترین لکه‌ها در شستن لباس‌ها لکه‌ های عرق  می باشد. در این مقاله به شما اموزش می‌دهیم با چند ترکیب ساده خانگی از شر این لکه‌های عرق خلاص شوید. هیچ چیز نامطلوب‌تر از بوی عرق لباس نیست. اگر چه عرق کردن برای سلامت بدن خوب است، اما بوی عرق باعث آزار اطرافیان می‌شود. علاوه بر بدبویی و چسبناک بودن عرق، لکه‌های سفید یا زردرنگی روی لباس به جا می‌ماند. برای حفظ بهداشت، باید به درستی از لباس نگهداری شود که بهترین راه شست و شوی منظم آن است، اما گاهی با وجود شستن لباس، بوی نامطبوع آن باقی می‌ماند.

پاک کردن لکه مام از روی لباس

جوش شیرین

جوش شیرین همیشه یک یار خوب برای پاک کردن اکثر لکه هاست. برای از بین رفتن لکه‌های عرق می‌توانید ۴ قاشق جوش شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید تا محلول خمیری شکلی داشته باشید. به وسیله یک مسواک کهنه یا برس، محلول را روی لکه بمالید و بگذارید یک ساعتی روی لباس بماند؛ وقتی خمیر خشک شد، محل لکه را با آب سرد بشویید. می‌توانید به جای استفاده از آب، از سرکه سفید استفاده کنید، یعنی جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید تا خمیر شود و روی لباس بمالید؛ فقط فراموش نکنید که زودتر از یک ساعت لباس را بشویید.

این روش برای یقه‌های لباس بهتر جواب می‌دهد. قبل از شستن، دو پیمانه جوش شیرین به مواد شوینده اضافه کنید. با اتخاذ این روش که روی هر نوع پارچه‌ای موثر است، هر نوع بویی از بین می‌رود. برای پاک کردن لکه عرق از یقه لباس از خمیر جوش شیرین و سرکه سفید کمک بگیرید. این خمیر را بر محل مورد نظر بمالید، بعد از چند دقیقه به روش معمولی شست وشو دهید.

بیشتر بخوانید:  دلیل اصلی قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی

آب و سرکه

از محلول آب و سرکه سفید هم می‌توانید استفاده کنید؛ به مقدار مساوی آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و لباستان را در آن بگذارید و بعد با آب سرد بشورید. می‌توانید چند قطره سرکه را هم مستقیما روی لکه‌ها بریزید و بعد از چند دقیقه که سرکه‌ها به خورد لباس رفت آن را بشویید. لباس را در محلولی از یک سطل آب و یک پیمانه سرکه سفید به مدت یک شب کامل خیس کنید. پارچه را در ۲ پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه آب برای چند ساعت خیس کنید سپس در لباسشویی بشویید.

آبلیمو

آبلیمو نیز مانند سرکه عمل می‌کند و اگر محلولی از مقدار مساوی آبلیمو و آب درست کنید و لباستان را در آن قرار دهید، شاهد از بین رفتن و کمرنگ شدن لکه‌های عرق می‌شوید. آب لیمو را روی لکه بریزید یا قسمت لکه عرق را به هم بمالید پس از نیم ساعت آن را بشویید یا پس از ریختن آب لیمو روی لکه‌ها زیر آفتاب آویزان کنید.

نمک

یکی از بهترین راه حل‌ها نمک است. مقداری نمک را در آب داغ حل کنید و با اسفنج روی لکه‌ها بمالید یا قسمت لک شده را یک ساعت در آن قرار دهید تا لکه‌ها از بین بروند.

قرص آسپرین

شاید این روش عجیب به نظر برسد، اما بسیار موثر است. ترکیبی از یک قاشق غذاخوری پودر تارتار، ۳ عدد آسپرین له شده و یک پیمانه آب ولرم را با استفاده از برس روی قسمت‌های لازم بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. اگر در خانه قرص آسپرین دارید، ۲ عدد از آن را در یک چهارم لیوان آب گرم حل کنید و محل لکه را ۲ الی ۳ ساعت در این محلول قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
ارزش تغذیه ای انواع نان
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه گلت توت فرنگی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست