انواع تن ماهی در بازار

وبلاگ

در این مقاله در خصوص انواع تن ماهی در بازار صحبت می کنیم.

تن ماهی را می توان یکی از غذاهای محبوب دریایی در نظر گرفت که همواره طرفداران مخصوص به خود را از گذشته تا به حال داشته است.انواع تن ماهی را در بازار ها می توان پیدا کرد اما همیشه راه هایی برای انتخاب مرغوب ترین تن ماهی وجود دارد.در این مقاله ما انواع تن ماهی در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد و همچنین به شما راه های خرید تن ماهی با کیفیت را نیز می گوییم.

تن ماهی و انواع آن

تن ماهی ها گروهی از ماهی ها هستند که به صورت تازه یا فرآوری شده مانند تن ماهی کنسروی به بازار عرضه می شود.این ماهی ها با توجه به سایز ،محیط زیست، خواص غذایی و تغذیه با یک دیگر تفاوت هایی را دارند.در ادامه به انواع تن ماهی که در بازار عرضه می گردد بیشتر صحبت خواهیم کرد:

ماهی آبی(Bluefin Tuna):

در زمینه انواع تن ماهی در بازار ، بی شک این نوع ماهی به یکی از خوشمزه ترین ماهی ها یاد می شود.تن ماهی آبی، از تن ماهی های بزرگ است و به سه زیر مجموعه ی شرقی، غربی و جنوبی تقسیم می شود.به یاد داشته باشید که این تن ماهی با قیمت بالایی در بازار عرضه می گردد.

تن ماهی زرد(Yellowfin Tuna):

این ماهی دارای گوشتی قرمز و تیره رنگ می باشد.طعم خوب این ماهی باعث محبوبیت آن شده است.از این ماهی در رستوران ها و غذاهایی مانند سوشی یا ساشی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  خرید تن ماهی با کیفیت برای صبحانه

ماهی آلباکور(Albacore Tuna):

تن ماهی آلباکور گونه ای کوچک تر از تن ماهی آبی است و دارای گوشتی نسبتا روشن می باشد.این ماهی معمولا در تن مکعبی و تن کنسرو شده به فروش می رسد.

مطلب پیشنهادی: خرید تن ماهی عمده با شرایط مناسب

انواع تن ماهی در بازار - برکه فودتن ماهی بندری(Skipjack Tuna):

در راستای انواع تن ماهی در بازار ، تن ماهی بندری یکی از انواع معمول تن ماهی هاست که به دلیل مناسب بودن قیمت آن استفاده ی گسترده ای مخصوصا در صنایع را دارد. همین امر باعث محبوبیت این نوع تن ماهی شده است.

ماهی آلبالو(Bigeye Tuna):

این نوع تن ماهی دارای گوشتی قرمز رنگ و چرب می باشد.موارد مصرف بیشتر آن برای پختن و سرخ کردن می باشد.ازین رو برای مصارف خانگی نیز تن ماهی مناسبی به شمار می آید.

تن ماهی بارونی(Bonito Tuna):

بایستی بدانید تن ماهی بارونی ظاهری شبیه به تن ماهی بندری دارد با این تفاوت که گوشت آن خوراکی نیست.تن ماهی بارونی به صورت عمده برای تهیه کنسرو و ماهی ترش استفاده می شود.

ماهی ماکو (Mako Shark):

دریکی از ماهی های کوسه ای است که به طور معمول در بازار ماهی فروش ها به عنوان تن ماهی عرضه می گردد.تن ماهی ماکو دارای گوشتی سفید رنگ است و طعم خوشمزه ای نیز دارد.

تن ماهی کهن(Escolar):

این ماهی کهن دارای گوشتی بسیار لذیذ و چرب می باشد اما نکته ی مهم در مرد آن این است که حتما باید با احتیاط مصرف شود زیرا احتمال بروز بیماری های گوارشی را افزایش می دهد.

تن ماهی قرمز(Red Tuna):

این نام به تن ماهی هایی گفته می شود که رنگ گوشت آن ها قرمز است اما تفاوت در اندازه ی این ماهی ها آن ها را از دیگر تن ماهی ها متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید:  تولید تن ماهی با کیفیت

ماهی تیغی(Swordfish):

تن ماهی تیغی دارای گوشتی سفید چرب می باشد.این ماهی برای پختن و سرخ کردن مناسب است.

در رابطه با انواع تن ماهی در بازار ،در بازارهای ماهی فروشی، انواع تن ماهی به صورت تازه، فرآوری شده ،کنسروی ،سوشی و … به فروش می رسد.همچنین برای خرید یک تن ماهی خوب به نکاتی مانند تازگی و کیفیت تن ماهی،منشا آن و توصیه های بهداشتی و محیط زیستی باید توجه کرد.

انواع تن ماهی در بازار + نکات مهمراه های انتخاب انواع تن ماهی از یک دیگر

انتخاب انواع تن ماهی در بازار می تواند به مواردی مانند کیفیت و تازگی و اندازه بستگی داشته باشد.در ادامه با شما درباره ی انتخاب انواع تن ماهی در بازار بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در مرحله ی اول باستی از تازگی ماهی اطمینان حاصل پیدا کنیم.برای این کار نباید ماهی بوی نامطبوع بدهد و رنگ و بوی آن نرمال و طبیعی باشد.اگر گوشت ماهی فشرده است ممکن است ماهی تازه نباشد. باید به بازار های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنیم.در این بازار ها توصیه های بهداشتی رعایت می شود و ماهی از کیفیت بیشتری برخوردار است. قبل از رفتن به بازار و خرید ماهی حتما اطلاعاتی در مورد انواع ماهی کسب کنید. به برچسب هایی که روی تن ماهی است باید توجه کرد.این برچسب ها شامل اطلاعاتی مانند تاریخ شکار، منشا ،روش تربیت ماهی(در صورت وجود) و میزان مواد مضر در تن ماهی هستند.این اطلاعات می تواند به ما برای انتخاب بهتر کمک کند.

قیمت انواع تن ماهی در بازار می تواند متفاوت باشد.پس بهتر است در مورد قیمت تن ماهی نیز اطلاعاتی داشته باشیم تا آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم و خرید بهتری انجام دهیم. و نکته ی آخر درباره ی انواع تن ماهی در بازار این است که تجربه های شخصی خود یا دیگران دارای نکات مفیدی است که می توان بیشترین استفاده را از آن ها برد.

بیشتر بخوانید:  ویژگی تن ماهی شرکتی با کیفیت

تماس با برکه فود

در این مقاله درباره انواع تن ماهی در بازار و مزایای آن در قبال مشتری صحبت کردیم.

شرکت هایی مانند برکه فود هستند که از این سبک از فروش برای جذب مشتری استفاده می کنند. تا بتوانند به بهترین شکل ممکن محصولات خود را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهند. مواد غذایی را با قیمتی بسیار پایین و مناسب حال مشتریان در بازار عرضه کنند.

آدرس کارخانه برکه فود:

خوزستان، ایذه، کیلومتر۵ جاده ایذه – شهرکرد،شهرک صنعتی ایذه، سایت مواد غذایی، خیابان صنعت ۳

شماره تماس:

۰۶۱۴۳۶۵۰۴۲۰.۳

آدرس دفتر فروش:

خوزستان، اهواز، بلوار آزادگان (۲۴ متری)، بین شریف زاده و مصطفایی،ساختمان سدن، طبقه دوم، واحد ۱۵

شماره تماس:

۰۶۱۳۲۹۲۲۰۹۸

قیمت روز تن ماهی

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
سفارش عمده تن ماهی مرغوب
نوشتهٔ بعدی
تولید تن ماهی مرغوب چگونه است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست