این ساعت روز هرگز قهوه ننوشید !

تغذیه سالم

این ساعت روز هرگز قهوه ننوشید !

همانطور که می دانید قهوه یکی از نوشیدنی های بیشتر افراد بخصوص نسل جوان است که آن را به چای یا نسکافه ترجیح می دهند و در روزهای سخت کاری و مشغل های ذهنی آن را می نوشند. این نوشیدنی پر طرفدار علاوه بر مزیت های فراوان مثل کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست مضراتی هم دارد که در این مقاله از برکه فود به آن می پردازیم.

اگر قهوه را ناشتا بنوشید چه عوارضی سراغتان خواهد آمد ؟

معده اسید بیشتری ترشح می کند :
هیدروکلریک اسید موجود در معده به سوزاندن غذاهایی که می خوردید کمک می کند اما وقتی با شکم خالی و ناشتا قهوه بنوشید این اسید داخل معده بالا می رود و تاثیر خوبی روی بدن ندارد و موجب سوزش معده، سندروم روده تحریک پذیر و زخم معده می شود.

نوشیدن قهوه برای افراد مبتلا به فشار خون، دیابت و ریفلاکس معده چندان توصیه نمی شود.

موجب سوء هاضمه می شود :
نوشیدن قهوه با شکم خالی موجب نفخ و زخم معده می شود علاوه بر این توانایی متابولیسم بدن را کاهش می دهد زیرا بدن زمان سختی را برای هضم دارد.

بدن را دی هیدراته می سازد :
قهوه به عنوان یک ادرار آور شناخته می شود و نوشیدن آن با شکم خالی باعث می شود پی درپی سرویس بهداشتی بروید که در دراز مدت موجب خشکی بدن می شود برای متعادل کردن آن سعی کنید حتما با شکم پر قهوه بنوشید.

سطح سروتونین را کاهش می دهد :
سروتونین یک انتقال دهنده عصبی طبیعی است که بدن برای حال خوب و آرامش به آن نیاز دارد بنابراین وقتی ناشتا قهوه می نوشید باعث می شود سیر به نظر برسید و دیگر میل به خوردن صبحانه نداشته باشید در نتیجه سروتونین کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:  با خواص شگفت‌ انگیز روغن جوجوبا برای پوست آشنا شوید!

بسیاری از کارشناسان براین باورند بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین 10 صبح و 12 ظهر است، یعنی زمانی که کورتیزول شروع به کاهش می کند.

موجب عصبانیت می شود :
کاهش سطح سروتونین در بدن موجب عصبانیت، بی قراری و حتی افسردگی و در نهایت باعث سختی تمرکز می شود. نوشیدن قهوه واقعا بد نیست اما بخاطر داشته باشید چه هنگام آن را مصرف می کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
آلوده ترین ابزار و وسایل آشپزخانه را بشناسید
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه اکبر جوجه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست