روش تهیه خمیر پیتزا

آشپزی
بدون دیدگاه

روش تهیه خمیر پیتزا

روش تهیه خمیر پیتزا

قبلا چند روش تهیه خمیر پیتزا تقدیمتون شده است و امروز براتون یه روش جدید دیگه برای تهیه خمیر پیتزا رو آماده کردیم. از این نوع خمیر برای درست کردن پیراشکی هم می تونین استفاده کنین.

توجه داشته باشید که این مقدار مواد تقریبا برای درست کردن ۳ عدد پیتزا و یا ۳۰ عدد پیراشکی مناسب می باشد پس در صورت احتیاج می توانید مواد را به همین نسبتی که در این مطلب بیان شده کم و یا زیاد کنید.

مواد لازم :

تخم مرغ ۳ عدد

روغن مایع ۱ لیوان

ماست ۱ لیوان

نمک ۱ قاشق چایخوری

مایه خمیر ۲ قاشق مرباخوری

آب یا شیر ولرم نصف فنجان

شکر ۱ قاشق چایخوری

آرد به میزان لازم

طرزتهیه:

ابتدا شکر را داخل آب یا شیر ولرم ریخته و هم می زنید و سپس مایه خمیر را روی آن می ریزید نیازی نیست که مایه خمیر را به هم بزنید سپس آن را در جایی گرم قرار می دهید تا مایه خمیر عمل بیاید( در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه). توجه داشته باشید در صورتیکه ظرف شما چرب باشد مایه خمیر عمل نمی آید.

تخم مرغها را در ظرفی جداگانه شکسته و با چنگال! خوب به هم می زنیم سپس ماست و بعد روغن مایع را نیز اضافه! کرده و خوب مخلوط می کنیم بعد از آن نوبت !به نمک، مایه خمیر عمل آمده! و در آخر آرد می رسد. آرد را تا جایی اضافه می کنیم که به دست نچسبد! با توجه به اینکه نوع آردها با هم متفاوت است من! نمی توانم اندازه ای برای آرد بگویم! . کم کم آرد را اضافه کنید تا جایی که بدستتان نچسبد.

بیشتر بخوانید:  دسر با ماست یونانی

بعد از اینکه خمیر آماده شد روی خمیر! را با یک دستمال تمیز بپوشانید و آن را در جایی تاریک !و با هوای تقریباً گرم مثل کابینت قرار دهید. برای اینکه نان پیتزای یا پیراشکی شما خوب و ترد بشود اجازه بدهید خمیر در حدود ۷ تا ۸ ساعت استراحت کند بطوریکه وقتی دست میزنید کاملاً بین آن حفره های هوا ایجاد شده باشد. در این حالت خمیر آماده استفاده جهت پیتزا و یا انواع پیراشکی های گوشتی است.

مقالات مشابه

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دستور پخت کشک و بادمجان
نوشتهٔ بعدی
دستور پخت کتلت ماهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست