روش نگهداری سالاد الویه

سبک زندگی

روش نگهداری سالاد الویه

سالاد الویه از آن دست غذاها است که طرفداران بسیار زیاد دارد. امکان ندارد که فردی در جهان پیدا شود و بگوید که سالاد الویه را دوست ندارد یا از آن متنفر است. از کوچک و بزرگ همگی الویه را دوست دارند و حتماً سر هر سفره باشد همه از آن میل می کنند. اما نکاتی درباره نگهداری سالاد الویه وجود دارد که اگر به این نکات توجه کنید، باز هم مانند سایر غذاهای مانده می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. بنابراین ما در این مقاله تصمیم گرفتیم نکات ضروری در مورد روش نگهداری سالاد الویه را به شما آموزش دهیم. همچنین مهم ترین نکات را درباره خود سیب زمینی به شما اموزش خواهیم داد.

روش نگهداری سالاد الویه در منزل

فرقی نمی‌کند سیب زمینی خام و یا سیب زمینی پخته هر دو می توانند طی مدت زمان بسیار زیادی دردسرساز باشند. همچنین درباره سیب زمینی جوانه زده اطلاعات بسیار مفیدی در دست داریم که حتما آن ها را به شما آموزش می دهیم. نگهداری سیب زمینی نیز به اندازه نگهداری سالاد الویه اهمیت دارد. خیلی از افراد نمی‌دانند که سالاد الویه را در یخچال تا چند روز میتوان نگهداری کرد. اما ما این موضوع را به شما آموزش می دهیم. اما آیا میدانستید درون سیب زمینی سمی وجود دارد که در دراز مدت می‌تواند خطرناک باشد؟ توصیه می‌کنم ادامه مقاله را حتما بخوانید.

نگهداری سیب زمینی در خانه

این نکته ضروری است که بدانید در سیب زمینی مقدار بسیار کمی از یک نوع سم وجود دارد. نام این سم سلانین است. این سم به مقدار بسیار ناچیزی در سیب زمینی تازه وجود دارد. مقدار این سم در سیب زمینی جوانه نزده حدود ۹۰ میلی گرم است. در اصل دو سوم این سم در پوست سیب زمینی وجود دارد و بقیه آن در خود سیب زمینی است. البته مصرف این مقدار هیچ مشکلی برای بدن و انسان‌ ایجاد نمی‌کند. اما باید بدانید وقتی که سیب زمینی برای مدت زیادی باقی می‌ماند و جوانه می زند، بسیار سمی تر می شود. در واقع سیب زمینی جوانه زده مقدار سلانین بیشتری دارد. در نتیجه مصرف این نوع سیب زمینی ها می تواند باعث ایجاد اختلالاتی در بدن شود.

بیشتر بخوانید:  روش های اشتباه شستشوی سبزی

محیط تاریک برای سیب زمینی

مقدار سلانین موجود در سیب زمینی با نور زیاد، بیشتر می‌شود. بنابراین همیشه سیب‌زمینی‌ها را در محیط‌های تاریک نگهداری کنید. هیچ وقت سیب زمینی را در محیط های باز، مانند جلوپنجره که نور زیادی وجود دارد، نگهداری نکنید. همچنین همیشه به مقدار مصرف خودتان سیب‌زمینی بخرید. در نهایت هم به هیچ عنوان سیب زمینی جوانه زده را خریداری نکنید. همچنین به دلیل وجود سلانین بیشتر در پوست سیب زمینی، سعی کنید سیب زمینی ها را همیشه بدون پوست مصرف کنید. اما حالا که درباره نگهداری سیب زمینی در خانه و سم موجود در آن اطلاعات خوبی کسب کرده اید؛ بهتر است به سراغ نگهداری سالاد الویه در خانه برویم.

نکات نگهداری سالاد الویه

سالاد الویه از جمله غذاهایی است که می تواند بسیار سریع خراب شود. بنابراین شما همیشه وقتی سالاد الویه درست می کنید، باید آن را بلافاصله در یخچال بگذارید. همچنین دمای یخچال باید کمتر از ۵ درجه درجه باشد. در واقع دمای ۳۰ درجه برای نگهداری سالاد الویه در یخچال مناسب است. اما خارج از اینها به دلیل اینکه مواد غذای بسیار مختلفی در این سالاد الویه وجود دارد، کمی نگهداری سالاد الویه سخت‌تر از سیب زمینی خام می شود.

روش نگهداری سالاد الویه با سس
برای مثال شما در سالاد الویه از تخم مرغ، سس مایونز، گوشت و حتی کالباس استفاده می‌کنید. بنابراین برای نگهداری سالاد الویه حتماً باید آن را در یخچال قرار دهید. اما باز هم برای نگهداری سالاد الویه می‌توانید به مدت طولانی آن را در یخچال قرار دهید. طور کلی مدت زمان نگهداری سالاد الویه در یخچال حداکثر دو روز است. بنابراین بیشتر از این نمی توانید سالاد الویه را در یخچال نگهداری کنید. اما در ادامه می خواهیم درباره مدت زمان نگهداری یک سری از مواد غذایی مختلف نیز اطلاعاتی به شما بدهیم. این مواد غذایی را خیلی از افراد داخل سالاد الویه میریزند. پس بهتر است شما هم درباره ی آن ها اطلاعاتی داشته باشد. دانستن اطلاعاتی درباره آن ها بدون شک به شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بوی کفش و بوی بد پا با روش های ساده و طبیعی

مواد غذایی موجود در سالاد الویه
توجه داشته باشید اگر درون سالاد الویه پنیر می ریزید، مدت زمان نگهداری سالاد الویه ۶ الی ۱۲ هفته در یخچال است. همچنین می توانید درون فریزر ۶ الی ۱۲ ماه سالاد الویه را نگه دارید.

روش نگهداری سالاد الویه با کره
اگر از کره استفاده می کنید، برای نگهداری سالاد الویه در یخچال دو هفته زمان کافی است. در فریزر هم می توانید الوبه را نه ماه نگهداری کنید.

روش نگهداری سالاد الویه
تخم مرغ تازه با پوست در یخچال ۳ هفته می ماند. تخم مرغ آبپز سفت هم در یخچال یک هفته سالم می ماند.

اگر از گوشت گوساله استفاده می کنید، باید بدانید که گوشت گوساله حدود ۳ تا ۵ روز در یخچال می ماند. زمان نگهداری آن در فریزر هم ۶ تا ۱۲ ماه است.

مرغ یا بوقلمون تکه شده حدود یک تا دو روز در یخچال و در فریزر حدود ۶ تا ۱۲ ماه سالم می ماند.

درباره مرغ یا بوقلمون درسته، در یخچال حدود یک تا دو روز کافی است و در فریزر هم ۹ تا ۱۲ ماه.

اگر در سالاد الویه از گوشت اردک وغاز استفاده می‌کنید، مدت زمان نگهداری سالاد الویه در یخچال یک تا دو روز و در فریزر ۶ ماه است.

اگر از گوشت پخته شده استفاده می کنید، این ماده غذایی در یخچال یک تا دو روز و در فریزر سه تا چهار ماه سالم می ماند.

درباره سوسیس هم مدت زمان نگهداری در یخچال یک تا دو روز و در فریزر سه تا چهار ماه است.

بیشتر بخوانید:  شما یک فابینگ هستید؟!!!

سوسیس دودی هم در یخچال ۷ روز و در فریزر یک تا دو ماه سالم می ماند.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کمپوت سیب
نوشتهٔ بعدی
خواص خیار ، ۱۰ مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف خیار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست