طرز تهیه شیرینی نعلی

آشپزی

طرز تهیه شیرینی نعلی

مواد لازم شیرینی نعلی

آرد سفید ۱۷۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
پودر قند ۴۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱ پنس
پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه شیرینی نعلی

مرحله اول
ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شده و نرم شود. در ادامه کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کشدار و غلیظ شود.

مرحله دوم
پس از اینکه پودر قند و کره به خوبی کشدار شدند، تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و با همزن چند دقیقه می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و کم کم اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم
مخلوط کردن مواد را تا زمانی ادامه می دهیم که خمیری یکدست به دست بیاید. پس از اینکه خمیر اماده شد به اندازه نصف گردو از آن بر می داریم و با دست آنرا به شکل لوله شکل می دهیم، سپس دو سر آنرا به هم نزدیک می کنیم.

مرحله چهارم
می توانید دو سر را باز بگذارید مثل نعل اسب یا اینکه روی هم قرار دهید و با فشار دست به هم بچسبانید تا شکل اشک شود. سنی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم یا اینکه با کمی روغن چرب می کنیم، سپس شیرینی ها را داخل سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم
به همین ترتیب تمام خمیر را حالت می دهیم و داخل سینی فر می چینیم. از ۱۵ دقیقه قبل فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس شیرینی ها را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا آماده شوند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پنیر ماسکارپونه

مرحله ششم
پس از اینکه شیرینی ها پختند آنها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند، مقداری گاناش شکلاتی درست می کنیم و دو سمت شیرینی ها را داخل گاناش داغ می زنیم و روی سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم
در حالی که شکلات روی شیرینی ها هنوز داغ است مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل هم روی شیرینی ها می پاشیم و پس از اینکه شکلات خودش را گرفت، داخل ظرف مورد نظر می چینیم و در یخچال نگهداری می کنیم. اگر بخه جای کره از مارگارین استفاده شود ماندگاری شیرینی ها بیشتر می شود.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
نحوه باز کردن درب شیشه
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه خورش ترشی گورما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست