طرز تهیه فتوچینی با سس قرمز و مرغ خوشمزه و مخصوص

آشپزی

فتوچینی (به ایتالیایی: Fettuccine به معنای روبان‌های کوچک)‏ نوعی پاستای ایتالیایی است که مردم رم بیشتر به خوردن آن علاقه‌مند هستند. این پاستا به شکل نوارهای صاف و ضخیمی است که آن را به صورت تازه (چه در خانه و چه در کارخانه) از ترکیب آرد و تخم‌مرغ درست می کنند و معمولاً همراه با راگوی گوشت و راگوی مرغ صرف می شود. فتوچینی با سس آلفردو یکی از غذاهای پرطرفدار در دنیا به‌شمار می‌رود. درست کردن فتوچینی با سس گوجه فرنگی خوشمزه و لذت بخش خواهد بود. این غذای خوشمزه را می توان به عنوان یک وعده غذای اصلی سرو نمود.

مواد لازم فتوچینی با سس قرمز

فیله مرغ ۳۰۰ گرم
فتوچینی ۱ بسته
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای سبز ۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
هویج ۱ عدد
ادویه شامل نمک و پونه کوهی به مقدار لازم
پوره گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
خامه مایع ۲ فنجان
پنیر موزارلا و پنیر چدار ۲ قاشق غذا خوری
ادویه مخلوط و ادویه ایتالیایی و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه فتوچینی با سس قرمز

مرحله اول
برای تهیه فتوچینی خوشمزه و مخصوص با سس قرمز در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به آب به طور کامل جوش آید. به آن کمی روغن و نمک اضافه کرده و فتوچینی ها را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم
سپس می گذاریم طبق زمان پشت بسته بندی پخته شود. در ادامه فتوچینی پخته شده را آبکش کرده و کنار می گذاریم. در این مرحله نیاز است که مرغ را آماده کنیم. برای آماده کردن مرغ، سینه های مرغ را به صورت ریز برش می زنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت رولت گوشت با خمیر یوفکا

مرحله سوم
در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را شسته و پوست می کنیم و ریز خرد می کنیم. به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس مرغ ها را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
سپس به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. فلفل دلمه نواری، هویج و ادویه های ایتالیایی، فلفل و ادویه جات و ترشی جات را با توجه به ذائقه و نمک به مخلوط مرغ و پیاز اضافه می‌کنیم و با هم تفت می دهیم تا بوی ادویه ها آزاد شود و مرغ کامل مزه دار شود.

مرحله پنجم
کمی آب به مرغ اضافه کرده و درب تابه را می بندیم تا مرغ بپزد. وقتی مرغ تقریبا پخته شد، سس گوجه آماده شده و رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم آب آن کشیده و جذب شود. خامه، پنیر موزارلا و پنیر چدار را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم
فتوچینی آب کش شده را به مرغ و خامه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه می چرخانیم. کمی موزارلا و ادویه های ایتالیایی روی آن می ریزیم. وقتی که پنیر ذوب شد، آن را در ظرف مناسب می کشیم و با کمی جعفری تزیین می‌کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
تعذیه مناسب برای ورزش کردن
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست