طرز تهیه کمپوت سیب

آشپزی

طرز تهیه کمپوت سیب

کمپوت سیب یکی از انواع کمپوت های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که با سیب تهیه می شود. این کمپوت خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانیم برای میان وعده استفاده کنیم، می توانیم برای تزیین و خوشمزه تر شدن انواع شیرینی، کیک و دسر نیز استفاده کنیم.

مواد لازم کمپوت سیب

سیب ۱۰ عدد
شکر ۶ قاشق غذاخوری
آب ۳ لیوان
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کمپوت سیب

مرحله اول
برای تهیه کمپوت خوشمزه و خانگی سیب ابتدا سیب ها را به آرامی پوست می گیریم و به شکل دلخواه برش می زنیم. توصیه می شود به خاطر اینکه سیب ها پس از پخت له نشوند و ظاهر کمپوت خراب نشود آنها را به صورت درشت خرد کنید.

مرحله دوم
مثلا اگر بخواهیم به صورت کمپوت کارخانه ای سیب ها را خرد کنیم، همین که سیب ها را از وسط نصف کنیم کافی است. یا اینکه در صورتی که تمایل دارید آنها را به صورت کوچکتر خرد کنید، می توانید سیب ها را به صورت ۴ قاچ خرد کنید.

مرحله سوم
پس از اینکه سیب ها را تمیز کردیم و برش دادیم انرا می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود، سپس آب و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله چهارم
در ادامه گلاب و آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن سیب ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب ها بپزند. حالا باید صبر کنیم تا شربت کمپوت قوام یابد و به غلظت مناسب برسد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه امگشت خوزستان

مرحله پنجم
نکته مهم در این مرحله این است که هر زمان سیب ها پختند باید آنها را از قابلمه خارج کنیم چون اگر بیش از حد بپزند له می شوند. اگر سیب ها پخته بودند و شربت کمپوت هنوز نیاز به جوشیدن داشته سیب ها را زا قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم
سپس اجازه می دهیم شربت به تنهایی روی حرارت بماند تا به قوام برسد. پس از اینکه شربت و سیب ها اماده شدند اجازه می دهیم در دمای محیط بمانند تا کاملا خنک شوند سپس در ظرف در بسته در یخچال نگهداری می کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه ووپی پای شکلاتی
نوشتهٔ بعدی
روش نگهداری سالاد الویه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست