طرز تهیه کیک براونی کتویی

آشپزی
بدون دیدگاه

براونی کتویی یک توع کیک کاکائویی است که در قالب مستیطلی طبخ شده و به صورت مربع برش می زنیم و به صورت شیرینی سرو می کنیم. براونی بافت نرم و منسجمی دارد که می توان با خامه قنادی آن را تزیین نمود. این شیرینی از شیرین کننده غیر ا شکر استفاده شده است که برای بیماران دیابتی و کسانی که رژیم های خاص دارند توصیه می شود.

مواد لازم کیک براونی کتویی

تخم مرغ ۵ عدد
پودر پروتئین وی دو اسکوپ
شیرین کننده مجاز به دلخواه (زایلیتول) ۵ قاشق
پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
پنیر خامه ای ۳ قاشق غذا خوری
کره آّب شده ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک براونی کتویی

مرحله اول
برای تهیه کیک براونی خوشمزه به روش کتویی در ابتدای کار، دو کاسه برداشته و زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. سپس سفیده تخم مرغ را جدا می زنیم تا خوب فرم بگیرد و در صورت بر گرداندن کاسه از ظرف نریزد.

مرحله دوم
سپس زرده را جدا با شیرین کننده و پنیر و کره مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا یکدست شود. در این مرحله مخلوط زرده را به سفیده اضافه می کنیم. و مواد خشک مانند پروتئین و پودر کاکائو و بکینگ پودر را به آن می افزاییم.

طرز تهیه کیک براونی کتویی
توجه داشته باشید که به سلیقه خود می توان به جای پودر پروتئین وی از آرد بادام یا آرد نارگیل استفاده کردمایه را به آرامی و با قاشق یا لیسک می زنیم تا به خوبی مخلوط و یکدست شود. فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت کباب کوبیده مرغ

مرحله چهارم
قالب مورد نظر را چرب کرده یا کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس مواد را به آرامی درون آن می ریزیم و درون فر با همان دما به مدت ۴۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. سپس آن را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. از قالب خارج می کنیم و برش می زنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
نقش ید در بدن و عوارض کمبودش
نوشتهٔ بعدی
بسته بندی غذا با فویل آلومینیومی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست