علامتی که میگه حوله باید عوض بشه

سبک زندگی

علامتی که میگه حوله باید عوض بشه

حوله ها لوازمی هستند تولید شده از الیاف که معمولا دارای پرز هستند و جهت بهداشت فردی روزانه انسان ها به کار میرود اما حوله ها نیز نیاز به مراقبت دارند.

عمر مفید حوله و نکات صحیح استفاده و مراقبت از آن

زندگی یعنی لذت بردن از جزئیات که قطعاً یکی از این جزئیات این است که زیر دوش آب بروید، خودتان را بشویید، سپس با یک حوله نرم و لطیف بدن تان را خشک و تازه کنید.شاید تا بحال نمی دانستید که تمیز بودن حوله چقدر اهمیت دارد. حوله باید آنقدر تمیز و سالم باشد که بتوانید هر روز از آن استفاده کرده و مطمئن باشید که آسیبی به پوست تان وارد نمی شود.

بسیاری از افراد عادت دارند که از حوله های قدیمی و کهنه استفاده می کنند که دیگر بافت مناسبی ندارد. همچنین باعث انتقال باکتری می شوند. در این مقاله از سایت برکه فود تمام چیزهایی که لازم دارید در مورد یک حوله تمیز و سالم بدانید را به شما معرفی می کنیم و این که خواهیم گفت چند وقت یکبار باید حوله های خود را بشویید و علامت حوله هایی که باید تعویض شوند، چیست.

چند وقت یکبار باید حوله خود را تعویض کنیم؟

حوله حمام معمولاً نباید خیلی پشت سر هم تعویض شود اما اگر چند سالی است که از حوله استفاده می کنید، حتماً باید این کار را انجام دهید. جهت جلوگیری از بروز میکروب به بدن حوله حمام را هر 2 سال تعویض کنید.

حوله دستی به دلیل تماس با دست آلودگی را به خود جذب می کند پس اگر در خانه به صورت مشترک برای تمام اعضا استفاده می شوند باید به صورت روزانه شسته و خشک شود و چند ماه یکبار تعویض گردد.

بیشتر بخوانید:  کاشت هسته انبه

هنگامی که حوله ها خشک نمی شوند ، دیگر تاثیر مثبت ندارند و بدن شما را به طور کامل خشک نمی کنند و آلودگی و باکتری روی آن ها خانه می کند.

علائم ؛ از کجا بفهمیم که اکنون وقت تعویض حوله هاست؟

عموماً متخصصان پیشنهاد می کنند که هر دو سال یکبار حوله را عوض کنید. اگر هنوز هم مطمئن نیستید به دنبال علائم زیر بگردید :

– برای اینکه بدن خود را خشک کنید ، چندین بار از حوله استفاده می کنید. فیبر های موجود در حوله، بعد از چندین بار استفاده، کم کم ضعیف شده و از بین می روند و آب را به خودش جذب نمی کند. اگر حوله شما هم به خوبی بدنتان را خشک نمی کند و باید خیلی از آن کار بکشید، احتمالا باید با آن خداحافظی کنید.

– حوله بعد از یک الی دو بار استفاده سریعاً بو می گیرد . این مورد هم علامت این است که باکتری داخل فیبر های حوله رفته است و به خوبی تمیز نمی شود .

– هر گونه حفره، سوراخ، پارگی و لبه های پریده روی حوله نشان دهنده این است که باید آن را عوض کنید.

طرز صحیح نگهداری از حوله ها
برای افزایش عمر مفید حوله و رعایت نکاتی برای داشتن حوله سالم و قابل استفاده :

– حوله ها را آویزان کنید.

بعد از اینکه از حوله استفاده کردید ، حتما آن ها را آویزان کنید و آن را داخل کشو و یا روی زمین هر جای دیگر نیندازید . حوله باید آویزان باشد تا راحت تر خشک شود و جرم محیط اطراف را به خودش نگیرد .

بیشتر بخوانید:  چند کاربرد فوق العاده چای کیسه ای که نمی دانستید

– حوله را ‏ نپیچید و جمع نکنید.

برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، حتما حوله ای را که تمیز کرده اید روی یک چوب لباسی اویزان کنید. هرگز آن را نپیچید یا تحت فشار نذارید و صبر کنید تا حوله به طور کامل خشک شود.

– حوله را در هوای آزاد خشک کنید.

هنگامی که حوله را بعد از حمام آویزان می کنید ، سعی کنید که پنکه و کولر را خاموش کنید و اجازه دهید در معرض هوای آزاد و طبیعی خشک شود تا رطوبت و آلودگی و جرم های آن راحت تر گرفته شود .

دلیل اهمیت بالای تمیز کردن حوله

قطعا زمانی از حوله حمام استفاده می کنید که بدنتان در تمیز ترین حالت ممکن است بنابراین تنها چیزی که نمی خواهید وارد بدنتان شود، باکتری، جرم و آلودگی است. پس قطعاً در چنین حالتی دوست ندارید هیچ چیز کثیفی با پوستتان برخورد داشته باشد اما بسیاری از شما هرگز اطلاع ندارید حوله هایی که استفاده می کنید، بعد از حمام باعث ایجاد جرم و آلودگی روی پوستتان می شود زیرا به خوبی شسته نشده است.

حوله رطوبت را داخل خود نگه می دارد، در نتیجه مستعد رشد باکتری است . نه تنها فکر کردن به آن هم آزاردهنده است، بلکه این باکتری می تواند عامل ایجاد آکنه، عفونت قارچی و حساسیت باشد .

اگر فردی در خانه بیمار باشد و شما حوله را در چنین حالتی با او به اشتراک بگذارید، بیماری او به شما انتقال پیدا می کند. پس تنها راهکاری که پیش رو دارید، این است که حوله خود را تمیز نگه دارید.

بیشتر بخوانید:  رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی

حوله ها را باید چند وقت یکبار بشوییم؟

حوله ها را باید به طور مداوم شستشو دهید و احتمال رشد باکتری را در آن ها کاهش دهید و خود و خانواده تان را سالم نگه دارید. دمای آب مصرفی جهت شستن حوله باید حدود 77 درجه سانتیگراد باشد.

نکاتی برای هرچه بهتر شستن حوله ها

بعد از هر 3 الی 4 بار استفاده، حوله های حمام را بشویید اما اگر زخم یا جراحتی در بدن وجود داشته باشد که میکروب های آن به حوله منتقل شود باید پس از استفاده شسته شود. حوله هایی که در هنگام ورزش استفاده می شود نیز باید پس از هر بار استفاده شسته شوند.

حتما حوله هایی که خریداری شده و نو هستند پیش از مصرف شسته شوند تا از باکتری های احتمالی که در روند تولید، بسته بندی و انتقال به حوله منتقل شده پاک شوند.

اگر بعد از حمام حوله ها را داخل فضای مرطوب نگه می دارید ، پس از هر بار استفاده باید آن را شستشو دهید زیرا رطوبت به طور کامل از آن بیرون نمی رود و باکتری سریع تر رشد می کند.

هنگامی که قصد شستن حوله ها را دارید از آب داغ استفاده کنید و حتما دوبار حوله ها را شستشو دهید. می توانید یک بار با سرکه و آب و بار دیگر با شوینده های معمولی آن را شستشو دهید.

مقالات مشابه

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه خورش شکلات
نوشتهٔ بعدی
آب ماست برای چی خوبه ؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست