چگونه یک فرد مثبت اندیش باشیم!

سبک زندگی

 چگونه یک فرد مثبت اندیش باشیم!

بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری بالا و دغدغه‌های زیاد زندگی معمولا خسته و کلافه هستند و معمولا به دنبال راه حلی برای زندگی شاد و مثبت هستند، ما در این مقاله می‌خواهیم راه و روش مثبت اندیشی رو یاد بگیریم.

در ادامه‌ی این مقاله از سایت برکه فود می‌خواهیم در مورد مثبت اندیشی و اینکه چگونه انسانی مثبت اندیش باشیم، اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

افکار منفی
اغلب انسان‌ها در زمان کلافگی و افسردگی کلا به افکار منفی فکر می‌کنند. در صورتی که هر چقدر که افکار منفی را در مغز خود راه بدهید، بیشتر دچار افسردگی می‌شوید معمولا در این شرایط باید بروید سراغ کارهایی که حال شما را بهتر و شما را به سمت شادی هدایت کنند.

اعتماد به نفس
شاید برای شما هم جالب باشد اما افرادی که شاد و مثبت اندیشن دارای اعتماد به نفس بالایی هستند زیرا در زمانی که دچار بحران می‌شوند با افکار مثبت و به دنبال راه حل می‌گردند و مشکل خود را حل می‌کنند اما افرادی با افکار منفی همیشه در دوران بحران فقط به این فکر می‌کنند که چرا من؟؟؟ و جوابای راه حل نمی‌شوند.

تکرار کلمات مثبت
شاید مسخره کنید و پیش خود بگویید کار بیهوده‌ای است در صورتی که خیلی افراد با این راه افکار منفی را از خود دور کرده‌اند، یک تفکر مثبت از خود را در نظر بگیرید مثلا من امروز یک کار مثبت خواهم کرد و روز بسیار خوبی را خواهم داشت و در صورتی که افکار منفی به سراغتان آمدند با تکرار یک تفکر مثبت می‌توانید آن افکار بد را از خود دور کنید، اعترافات مثبت و تکرار آنها با صدای بلند برای خود به شما برای حل این مشکل کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  نکات بهداشت و نظافت برای اینکه ویروس کرونا را از خانه بیرون نگه دارید

تماشای فیلم
تماشای فیلم شاد و یا خواندن یک کتاب خوب به شما کمک خواهد کرد که غرق در افکار مثبت شود، پس در انتخاب فیلم دقت کنید.

گذشته
اکثر افراد در گذشته خود چیزی را تجربه کرده‌اند که در زمان حال مرتب با فکر کردن به آن حال خود را خراب می‌کنند و افکار منفی را راه می‌دهند در صورتی که هر فرد باید از گذشته خود درس بگیرد و با مثبت اندیشی راه حلی برای حل آن مشکل پیدا کند اول از کاری باید آن مشکل را بپذیرید و سپس برای آینده خود برنامه ریزی کند و با مثبت اندیشی زندگی خود را بسازد.

شکرگذاری
خداوند به خیلی انسان‌ها در زندگی چیزهایی داده است که باید شکرگذار آنها باشیم مانند خانواده، سلامتی و غیره. هر انسانی باید برای داشته‌های خود شکرگذار خداوند باشد که شکرگذاری از خداوند باعث مثبت اندیشی و زندگی بهتر میشود.

به دنبال دوستان مثبت اندیش باشید
مثبت اندیشی هم مسری می‌باشد، شاید خیلی از افراد اطلاع ندارند که افکار مثبت و افکار منفی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. شاید شما بگویید نه مگه میشه، بله در زمان معاشرت با افراد مثبت اندیش و شاد ناخداگاه به شما هم انتقال پیدا می‌کند و شما هم مثل آنها افکارتان مثبت می‌شود و برعکس معاشرت با افراد منفی و ناراحت شما را به مرور زمان فردی ناراحت، غمگین و تنها می‌کند، پس با دقت دوستان خود را انتخاب کنید.

چگونه یک فرد مثبت اندیش باشیم!

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

زندگی سالم
افراد منفی معمولا از اول شروع روز خود به دنبال یک اتفاق ناخوشایند هستند که این افکار به آنها اجازه نمی‌دهد که زندگی شادی داشته باشند، برای داشتن یک سبک زندگی شاد و سالم در ابتدا تغذیه خود را به درستی انتخاب کنید، حداقل 2 روز در هفته ورزش کنید و به علایق خود اهمیت بدهید اینکار به مثبت اندیشی شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن رسوب کتری و سماور در یک چشم بهم زدن

از حقایق و مشکلات فرار نکنید
خیلی از افراد وقتی دچار مشکل می‌شوند فرار می‌کنند در صورتی که نباید از حقایق فرار کرد باید با آنها رو به رو شد و سعی بر حل آنها کرد، یکی از ویژگی‌های افراد مثبت اندیش این است که مشکلات خود را می‌پذیرند و آن را حل می‌کنند پس فرار و کتمان نکنید مشکلات خود را با آنها روبه رو شوید.

یادداشت کنید
یکی از تمرین‌های بسیار خوب برای مثبت اندیشی یادداشت کردن است. یک دفترچه یادداشت برای خود آماده کنید در طول روز هر اتفاقی که پیش می‌آید را جنبه‌های مثبت آن را بنویسید. اینکار به مرور زمان به شما کمک خواهد کرد فردی مثبت اندیش و شادی شوید.

خودتان را ببخشید
بعضی از افراد در گذشته خود دچار گناهی می‌شوند و هر روز به آن فکر می‌کنند و خود را سرزنش می‌کنند در صورتی که نه تنها اینکار حال شما را بهتر نمی‌کنند بلکه آینده خود را هم خراب خواهید کرد، باید آن را بپذیرید و خود را ببخشید و افکار منفی و آلوده را از خود دور کنید تا به بتوانید آینده خوبی داشته باشید، با داشتن ذهنی مثبت اندیش می‌توانید زندگی شاد و دوستان خوبی در کنار خود داشته باشید.

فراموش نکنید که انسانی که امروز هستید نتیجه تصمیمات و تفکرات دیروز شماست و انسانی که فردا می‌شوید نتیجه تفکرات و تصمیمات امروزتان است پس همین امروز تفکرات خود را تغییر دهید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
۵ فایده شگفت‌انگیز روغن ماهی
نوشتهٔ بعدی
چند توصیه کوتاه برای وا رفتن فلافل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست