آیا پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است؟

تغذیه سالم

آیا پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است؟

پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است؟ هر چند پنیر پیتزا هم یک ترکیب لبنی است و انتظار می رود خواص و فواید آن برای سلامتی زیاد باشد، ولی این سوال که آیا پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است یا مفید، جزو پرسش های متداول است. ما این مطلب از برکه فود به شما می گوییم اصلا ترکیبات پنیر پیتزا چیست، انواع مختلف پنیر پیتزا کدامند؟ ارزش غذایی پنیر پیتزا در ۱۰۰ گرم چقدر است؟ تاثیر پنیر پیتزا روی کبد چیست و برای کبد چرب مضر است یا خیر. و در نهایت چطور تاثیر منفی پنیر پیتزا روی کبد را کاهش دهیم تا از تشدید بیماری های کبد پیشگیری کنیم.

پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است؟

پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است؟ هر چند پنیر پیتزا هم یک ترکیب لبنی است و انتظار می رود خواص و فواید آن برای سلامتی زیاد باشد، ولی این سوال که آیا پنیر پیتزا برای کبد چرب مضر است یا مفید، جزو پرسش های متداول است. ما این مطلب از سرویس سلامت در مجله کوروش به شما می گوییم اصلا ترکیبات پنیر پیتزا چیست، انواع مختلف پنیر پیتزا کدامند؟ ارزش غذایی پنیر پیتزا در ۱۰۰ گرم چقدر است؟ تاثیر پنیر پیتزا روی کبد چیست و برای کبد چرب مضر است یا خیر. و در نهایت چطور تاثیر منفی پنیر پیتزا روی کبد را کاهش دهیم تا از تشدید بیماری های کبد پیشگیری کنیم.

ترکیبات پنیر پیتزا چیست؟

پنیر پیتزا گاهی اوقات با پنیر موزارلا اشتباه گرفته می شود. موزارلا از شیر گاو میش یا گاو تهیه می شود. در حالی که پنیر پیتزا از انواع پنیر های فرآوری شده است که دو بار پاستوریزه می شود و قابلیت جذب آن بالاتر می رود. در کل دو مدل پنیر پیتزا داریم؛ پاستافیلا و پروسس. پاستافیلا در واقع همان پنیر پیتزای ساخته شده از موزارلا است، ولی پنیر پروسس از ترکیب چند پنیر به همراه پنیر اولیه درست می شود.

بیشتر بخوانید:  آشنايی با خوراكی های نفاخ و ضد نفخ

در پنیر نوع دوم، از چربی و پروتئین با منشاء لبنی استفاده می شود که البته نوع گیاهی آن هم وجود دارد. علاوه بر این پنیر موزارلا از شیر پرچرب و مایه پنیر درست می شود و چرب تر است. در حالی که در پنیر پروسس، چربی شیر با مایه پنیر و مقداری نمک و طی فرآیند گرما، مخلوط و پاستوریزه می شود.

آیا پنیر پیتزا برای کبد مضر است؟

پنیر موزارلا چربی و کالری نسبتا کمی دارد که باعث می شود به گزینه سالم تری نسبت به پنیرهای دیگر تبدیل شود. موزارلا حاوی پروبیوتیک هایی مانند باکتری لاکتوباسیلوس کازئی و لاکتوباسیلوس فرمنتوم است. اما همان طور که گفتیم، پنیر پیتزا دقیقا پنیر موزارلا نیست. پنیر پیتزا سرشار از چربی های اشباع شده است که می تواند به مرور زمان، منجر به التهاب سیروز شده و عملکرد کبد را مختل و با مشکل مواجه کند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن حتی یک وعده غذایی پر چرب عملکرد کبد را مختل می کند. محققان دریافتند که سطوح بالای چربی اشباع موجود در غذاهای چرب مثل پیتزا، به سرعت عملکرد کبد را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمالا بدن را برای ابتلا به بیماری های جدی آماده می کند. بنابراین باید پنیر های کم چرب را در رژیم غذایی خود جای دهید که به کاهش چربی های اشباع شده کمک کنند.

پنیر فرآوری شده برای کبد شما مضر است چون در دسته غذاهای فرآوری شده قرار می گیرد و دارای محتوای سدیم بالا و چربی های اشباع شده است. مصرف بیش از حد پنیر پیتزا علاوه بر بیماری های کبد چرب، منجر به چاقی نیز می شود. حتی کسانی که در رژیم چاقی هستند و قصد دارند وزن خود را افزایش دهند، باید مراقب عواقب مصرف پنیر پیتزا روی کبد چرب باشند. چون برای بالا بردن وزن، هرگز نباید به مواد غذایی ناسالم روی بیاورید.

بیشتر بخوانید:  خواص دمنوش پوست پرتغال

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه ترشه خشک بابلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست