بدون استفاده از مواد سفید کننده، لکه چای را از ظروف پاک کنید

سبک زندگی

بدون استفاده از مواد سفید کننده، لکه چای را از ظروف پاک کنید!!

لکه های چای یا قهوه پس از مدت کوتاهی بر روی ظروف اثر خود را گذاشته و رنگ آنها تغییر می دهد. برای تمام افراد دیدن این لکه ها اتفاق خوشایندی نیست. همین قهوه یا چای دوست داشتنی اگر یک شبانه روز داخل ظروف باقی بمانند آنگاه لکه هایی بر جای می گذارند که به سادگی و با یک شستشوی ساده از بین نخواهند رفت. عموما اولین چیزی که برای از بین بردن این لکه ها به ذهن می رسد استفاده از انواع مواد سفید کننده موجود در بازار است، اما یادتان باشد این مواد شیمیایی بوده و برای سلامتی شما مضراتی نیز به همراه خواهد داشت.

استفاده از پودر ماشین لباسشویی در تمیز کردن لکه چای

اگر تمایل به استفاده از مواد شیمیایی دارید توصیه می کنیم برای پاک کردن لکه های چای و قهوه از پودر ماشین لباسشویی به جای سفید کننده ها استفاده کنید. مقداری پودر داخل سینک ظرفشویی بریزید و داخل سینک را از آب داغ پر کرده و ظروف لکه دار را داخل آن قراردهید. پس از گذشت مدت زمانی 1 تا 2 ساعته ظرف ها را با اسکاچی نرم شسته و آب کشی کنید.

استفاده از جوش شیرین در تمیز کردن لکه چای

اگر از دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید به جای استفاده از مواد شیمیایی از مواد طبیعی و موجود در آشپزخانه خود استفاده کنید؛ اینبار جوش شیرین را نیز امتحان کنید. برای این منظور مقداری جوش شیرین و آب را ترکیب کرده و مخلوط مذکور را با انگشت به دیواره های فنجان لک دار بکشید تا لکه ها پاک شوند.

بیشتر بخوانید:  ۱۳ مورد از کاربردها و کارایی های خمیر دندان در خانه

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
چگونه به چیزی بیش از حد فکر نکنیم؟
نوشتهٔ بعدی
بررسی خواص و مضرات انواع زرشک برای سلامتی بدن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست