بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سبک زندگی
  4. chevron_right
  5. بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی

بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش بدون نیاز به قالیشویی

سبک زندگی

بهترین روش‌های از بین بردن انواع لکه فرش

لکه‌های روی فرش معمولاً به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. راه رفتن با کفش کثیف روی فرش‌ها، ریختن مواد غذایی و مایعات رنگی روی فرش و بازیگوشی کودک و یا حیوان خانگی‌تان روی فرش می‌تواند تنها بخشی از دلایل کثیف شدن فرش باشد. ممکن است تا به حال روش‌های مختلفی را برای از بین بردن لکه فرش استفاده کرده باشید و یا حتی اقدام به شستن فرش در خانه کرده باشید، اما باید بدانید برای تمیز کردن هر لکه فرش باید از روش مناسب با آن استفاده کنید. بهتر است قبل از اینکه از تمیز کننده‌های شیمیایی برای از بین بردن لکه فرش بهتر است یک پارچه سفید و مرطوب بردارید و سعی کنید با کمک آن لکه را از روی فرش بردارید.

۱-برداشتن ماده رنگی از روی فرش

اولین مرحله برای تمیز کردن و از بین بردن لکه فرش این است که در همان لحظه و بدون معطلی، به وسیله یک قاشق یا چاقوی تیر مواد رنگی را از روی فرش بردارید. زمانی که به موقع برای تمیز کردن لکه‌های فرش اقدام کنید، این لکه‌ها راحت‌تر و زودتر از بین می‌روند. بعد از برداشتن مواد رنگی از روی فرش، یک پارچه سفید، تمیز که رطوبت را به خوبی جذب می‌کند روی محل لکه قرار دهید. این کار موجب می‌شود لکه در سایر بخش‌های فرش پخش نشود. هیچ‌گاه برای تمیز کردن لکه فرش آن را مالش ندهید. این کار موجب آسیب دائمی به الیاف فرش و پخش شدن رنگ آن می‌شود.

۲- لکه فرش را تمیز کنید

بعد از اینکه مرحله اول به اتمام رسید، حال باید به وسیله یک تمیز کننده متناسب با نوع لکه اقدام به تمیز کردن فرش کنید. یکی از بهترین تمیز کننده‌های طبیعی برای پاک کردن لکه فرش، سرکه سفید است. برای این کار می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با یک چهارم لیوان آب گرم و ۱/۴ قاشق چای‌خوری سرکه سفید ترکیب کنید. مواد را داخل یک شیشه اسپری بریزید و روی پارچه اسپری کنید. سپس با نوک دست محل لکه را آرام تمیز کنید. توجه داشته باشید که محل لکه را بیش از حد خیس نکنید و نسابید. اجازه دهید مواد ۱۰ دقیقه روی لکه قرار بگیرد. بهتر است قبل از امتحان کردن هر ماده تمیز کننده‌ای ابتدا آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که رنگ فرش پخش نمی‌شود و ماده به بافت فرش شما آسیب وارد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:  روش نگهداری سوسیس در خانه

۳- از شر لکه فرش راحت شوید

پس از تمیز کردن فرش با ماده تمیز کننده، حال یک پارچه تمیز، سفید و جاذب را کمی مرطوب کنید و به آرامی روی محلی که به تمیز کننده آغشته شده بکشید. بهتر است برای مرطوب کردن پارچه از آب سرد استفاده کنید و آن را کامل فشار دهید و بعد از آن برای تمیز کردن لکه فرش استفاده کنید. در نهایت یک دستمال کاغذی روی محل لکه قرار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کند و تا خشک شدن کامل فرش روی آن بخش قدم نزنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه ترشه خشک بابلی
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کیک خیس کاراملی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست