بهترین روش‌های خانگی برای از بین بردن حشرات و پشه های گلدان

سبک زندگی

بهترین روش‌های خانگی برای از بین بردن حشرات و پشه های گلدان

اگر شما هم در خانه از گیاهان نگهداری می‌کنید، حتما با مشکل حضور حشرات و پشه‌های درون و اطراف آنها مواجه هستید. پشه و حشراتی که از برگ‌های گیاهان شما تغذیه می‌کنند اعصاب‌خرد‌کن‌اند و ممکن است آسیب‌هایی جدی نیز به گیاهان بزنند. در این مقاله از وب سایت برکه فود  می‌خواهیم چند روش خانگی برای از بین بردن حشرات و پشه‌ های گلدان و باغچه‌ پیشنهاد دهیم. با ما همراه باشید.

روشهای خانگی برای از بین بردن پشه های گلدان

۱. آب و مایع ظرف‌شویی

تعداد ۵ قاشق مایع ظرف‌شویی را با ۴ فنجان آب مخلوط کنید، در اسپری بریزید و گیاهتان را با این محلول اسپری کنید. این مایع اجازه نمی‌دهد آب به شته‌ها و کنه‌ها برسد و به‌تدریج حشرات را از بین می‌برد.

2. روغن درخت چریش

این روغن از دانه‌های درخت چریش گرفته می‌شود که بومی هند است و آفت‌کشی طبیعی برای ازبین‌بردن پشه‌ها، کنه‌ها، شته‌ها و دیگر حشرات و نرم‌تنان کوچک است. شاید در خانۀ هر کسی پیدا نشود، اما می‌توانید این روغن را از عطاری‌ها یا فروشگاه‌های روغن‌های طبیعی بخرید.

۳. اسپری پیراتروم

این آفت‌کشِ طبیعی از گل‌های خشک داوودی گرفته می‌شود. پودر آن را با آب و مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید و در ظرف اسپری بریزید. اسپری پیراتروم حشرات بالدار را در لحظه از بین می‌برد. خیلی از شرکت‌های کنترل آفت از آن برای کنترل پشه‌ها استفاده می‌کنند.

۴. نوشیدنی مالت

ماء‌الشعیر را حلزون‌ها و حشراتی مانند آنها هم دوست دارند! مقداری ماء‌الشعیر در نعلبکی بریزید و در کنار گلدان بگذارید؛ پشه‌ها جذب آن می‌شوند و از برگ‌ها و ریشه‌های گیاهتان دور می‌مانند. می‌توانید از آب انگور یا گریپ‌فروت هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چند راهکار ساده برای جلوگیری از تنبل بودن

۵. سیر

بوی تند سیر حشرات را دور می‌کند. یک حبه سیر در خاک گلدان بگذارید تا حشرات را از گیاهتان دور نگه دارد. حتی حشرات هم از بوی سیر نفرت دارند.

۶. اسپری فلفل

مقدار ۶ قطره مایع ظرف‌شویی، ۳ لیتر آب و ۲ قاشق غذاخوری فلفل قرمز را باهم مخلوط کنید و در ظرف اسپری بریزید و با آن گیاهتان را اسپری کنید. فلفل سیاه، چیلی، زنجبیل و پاپریکا هم مفیدند؛ زیرا حاوی کپسایسین (Capsaicin) هستند که شته‌ها و دیگر حشرات را دور می‌کند.

۷. اسپری آب گیاهی

روغن‌ مریم گلی، آویشن، ریحان، رزماری، نعناع، سداب و اسطوخدوس بعضی از حشرات را دور می‌کنند. برای درست‌کردن اسپری، برگ‌های خرد‌شدۀ این گیاهان را در سطلی از آب از شب تا صبح بخیسانید و سپس آبکشی کنید. همچنین می‌توانید روغن‌های این گیاهان را با آب مخلوط کنید. به‌علاوه، می‌توانید این گیاهان را در حیاطتان بکارید تا حشرات موذی را دفع کنند.

بهترین روش‌های خانگی برای از بین بردن حشرات و پشه های گلدان

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۸. اسپری الکل

یک یا دو فنجان الکل طبیِ ۷۰ درصد را با حدود یک لیتر آب مخلوط کنید. این محلول پشه‌ها و حشرات را از گیاهان خانگی دور می‌کند.

۹. نیکوتین

برای دورکردن حشراتی که برگ می‌جَوند، چای نیکوتین درست کنید. برای تهیه چای نیکوتین، ۱ فنجان تنباکوی خشک را با حدود ۳٫۵ لیتر آب گرم و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید. بعد از ۳۰ دقیقه، تفاله‌ها را جدا و محلول را مستقیم روی برگ‌ها اسپری کنید.

۱۰. آب
اسپری‌کردن آب با قدرت فراوان حشرات و پشه‌ها را از گیاهان خانگی دور می‌کند.

بیشتر بخوانید:  سه روش خارق العاده پاک کردن لکه قطره آهن از لباس

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه دسر سیب داغ
نوشتهٔ بعدی
میوه انار چه خواصی دارد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست