بوی بد فاضلاب را به راحتی از بین ببرید

سبک زندگی

بوی بد فاضلاب آشپزخانه ناشی از پسماند غذاهایی است که داخل لوله گیر می کنند. زمانی که ظرف ها شسته می شوند اضافی غذاها وارد لوله ها و راه آب شده و در طول زمان باکتری ها و قارچ ها باعث بوی خیلی وحشتناک می شوند.

روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب:

محلول آب، سرکه، جوش شیرین
برای درست کردن این محلول به نیم لیتر آب گرم، و اندکی سرکه و جوش شیرین نیاز دارید.

مراحل ساخت این محلول:
ظرفی برداشته و آب موجود را به همراه ۲۰۰ میلی لیتر از سرکه مخلوط کنید. ۱۰۰ گرم جوش شیرین موجود را به آن افزوده و هنگامی که واکنش شیمیایی اتفاق افتاد باید محلول آماده شده را داخل لوله ها خالی کرد.بنیم ساعت بعد نیز ریختن یک لیتر آب جوش می تواند تمامی مانده های غذایی و میکروب ها و قارچ ها را از بین ببرد.

این روش، یکی از راه های کم هزینه و راحت برای رهایی از بوی بد فاضلاب آشپزخانه است. از این روش حتی برای فاضلاب توالت و حمام نیز می توان استفاده کرد.

استفاده از مرکبات برای رفع بوی بد فاضلاب
برای بوی بد فاضلاب و از بین بردن پسماند مواد غذایی داخل لوله های آشپزخانه می توانید از یخ و نمک هم استفاده کنید. در کناره ها از یخ استفاده کرده اما نمک را داخل لوله ها بگذارید و هر اندازه که نیاز است این کار را تکرار کنید و در نهایت مقداری پوست لیمو را اضافه کنید تا بوی مرکبات بدهد.

مخلوط جوش شیرین و سرکه سفید برای ازبین بردن بوی بد فاضلاب
از یک فنجان جوش شیرین استفاده کرده و آن را پیش از خیساندن درون لوله بریزید و اطمینان پیدا کنید که تازه بوده و کارایی لازم را دارد. پس از آن با یک ظرف کوچک از سرکه سفید کمک کرده و داخل لوله بریزید که به سرعت بعد از آن شروع به فوم می شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، کمی آب به سمت پایین سرازیر می شود. این روش به راحتی بوی بد فاضلاب را از بین می برد.

بیشتر بخوانید:  بهترین رنگ و طراحی دکوراسیون کافی شاپ

مخلوط آب و مخمر

این مخلوط تاثیر بیشتری خواهد داشت و استفاده از مخمر نان و آب کافی می باشد.
یک بسته مخمر را درون یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید به خوبی حل شود. این مخلوط را در داخل فاضلاب آشپزخانه بریزید و بگذارید تمام شب باقی بماند. این ترفند ساده و ارزان هم می تواند در فاضلاب حمام و رخشورخانه و توالت هم بکار رود.

برای جلوگیری از بوی بد فاضلاب چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید مانع از بوی بد فاضلاب شوید کافی است که هنگام شستشو موادی که باقی مانده اند را درون لوله ها خالی نکنید.
علاوه براین صابون هایی که از آن برای شستن ظرف ها استفاده می شوند می توانند غذاها را به لوله ها چسبانده و موجب بوی بد فاضلاب شوند. بهترین ماده برای جلوگیری از وقوع این اتفاق استفاده از جوش شیرین است.

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
بادام هندی تازه را با این ترفندها تشخیص دهید!!!
نوشتهٔ بعدی
چند ترفند برای داشتن پوستی سالم و شاداب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست