تاثیر خوردن ماهی بر نوزادان

تغذیه سالم

تاثیر خوردن ماهی بر نوزادان

همه ما کم و بیش با خواص و خوردن ماهی ها آشنا هستیم خوردن ماهی در هر سن و سالی توصیه می شودماهی ها دارای مقادیری کلسیم و ویتامین دی و .. است بنابراین خوردن ماهی به کودکان هم توصیه می شودمی توانید به کودکان خود از سن شش ماهگی به بالا ماهی بدهید و در رژیم غذاییش بگنجانید البته برخی از کودکانبه خوردن ماهی آلرژی دارند در ادامه مطلب از برکه فود با خواص ماهی برای کودکان بیشتر آشنا خواهیم شد

خواص ماهی برای کودکان

کودکانی که ماهی میخورند باهوش تر هستند؟

تحقیقات نشان داده مصرف ماهی بر روی هوش و خواب کودک شما تاثیر میگذارد از اینرو کودکانی که ماهی میخورند نسبت به دیگر کودکان از هوش بالاتری برخوردار هستندو خواب راحت تری دارند.

مزایای امگا 3 موجود در ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 خطر ابتلا به بیماری آسم در کودکان را کاهش میدهد و باعث طول عمر بیمارانی میشود که دچار حملات قلبی شده اند. امگا 3 در معکوس کردن اثر ژن مغزی که به علت فرکتوز باعث بیماری میشود تاثیر مثبت دارد.

مطالعات نشان میدهد خوردن ماهی روند ادراک و خواب کودکان را بهبود میبخشد. یک تحقیق یک ساله بر روی 541 کودک دختر و پسر 9 تا 11 سال نشان داد کودکانی که در هفته یک بار ماهی میخورند از نظر تست آی کیو 4.8 نمرات بالاتری نسبت به کودکانی که به ندرت ماهی میخورند کسب کردند.

همچنین کودکانی که در ماه یک یا دو وعده ماهی میخورند نمراتشان 3.3 بیشتر از کودکانی است که اصلا ماهی نمیخورند. محققان در این تحقیق به این نتیجه رسیده اند که اختلالات خواب کودکانی که ماهی میخورند نسبت به سایر کودکان کمتر است و کیفیت خواب بهتری دارند.

بیشتر بخوانید:  آشنايي با فوايد انواع جوانه ها

مطالعات بر روی مزایای اسیدهای امگا 3 به عنوان جزء اصلی مواد غذایی نشان می دهد والدین باید مصرف ماهی در کودکان خود را جدی بگیرند و از این طریق اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی کودکانشان بیاورند و فقط به مکمل ها اکتفا نکنند.

چقدر ماهی به کودکانمان بدهیم؟

درست است خوردن ماهی فواید بسیاری برای کودکانمان دارد اما مصرف بیش از حد هر چیزی برای بدن مضر است بنابراین مادران عزیز باید مقدار مناسبی از ماهی را به رژیم غذایی کودکانشان اضافه کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

به کودکان 1 تا 2 سال روزی 28 گرم ماهی بدهید.

به بچه های 3 تا 6 سال روزی 42 گرم ماهی بدهید.

کودکان 6 سال به بالا روزی 56 گرم ماهی میتوانند مصرف کنند.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه دسر ایبیزا
نوشتهٔ بعدی
خاکشیر وبرطرف کردن جوشهای صورت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست