ترفندی ساده برای خرد کردن پیاز

سبک زندگی

ترفندی ساده برای خرد کردن پیاز

پیازها عطر و طعم خاص و خوبی به غذاهایمان می‌بخشند. اما خرد کردن آنها دست‌کمی از شکنجه ندارد اگر راه درست آن را بلد نباشیم. خرد کردن پیاز کار سخت و پیچیده‌ای نیست و با کمی تمرین و روش فوق العاده‌ای که هم ساده است و هم کاربردی پیاز خرد کردن برایتان شیرین می‌شود.

دستورالعمل‌های بی‌شماری برای خرد کردن پیاز وجود دارد. ممکن است مدل‌ها و اصطلاحات مختلفی برای خرد کردن پیاز شنیده باشید یا از آنها استفاده کرده باشید: چرخ‌کردن، نگینی کردن یا خلالی کردن. با توجه به سلیقه و غذایمان و یا حتی راحتی کار، هر کدام از این مدل‌ها را تا به حال امتحان کرده‌ایم. تسلط بر این روش که در ادامه آموزش داده‌ایم، باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و همچنین چون آب پیاز کمتر درمی‌آید، کمتر هم اشک خواهید ریخت.

خلالی کردن به طور کلی به معنای برش درشت با قطعات بزرگ‌تر است که اندازه آنها تقریبا دو یا سه سانتیمترمربع است. این مدل را معمولا برای پیازداغ استفاده می‌کنند. البته اندازه خلال‌ها اهمیت چندانی ندارد و کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

آسیاب یا چرخ‌کردن کوچک‌ترین نوع برش پیاز است و قطعات آن حدود دو میلیمتر است. معمولا وقتی استفاده می‌شود که نمی‌خواهید هنگام صرف غذا تکه بزرگ پیاز را زیر دندانتان حس کنید. برای درست کردن انواع سس و سوپ این مدل بیشتر پیشنهاد می‌شود.

برش نگینی کوچک‌تر از خلالی کردن و به‌روزترین مدل برش پیاز است و کاربرد زیادی دارد. با این روش می‌توانید تکه‌های کوچک پیاز را یکنواخت داشته باشید و دقیقاً مانند یک آشپز رستوران با چاقو ماهرانه کار کنید. هر آشپز خانگی می‌تواند این کار را یاد بگیرد و با کمی تمرین مانند حرفه‌ای‌ها آشپزی کند.

بیشتر بخوانید:  رفع بوی بد غذای سوخته

در ادامه به شما طرز نگینی خرد کردن پیاز را آموزش داده‌ایم. این روش ساده در پخت‌وپز به کمک شما می‌آید و مراحل آماده‌سازی غذا را سرعت می‌بخشد.

۱- یک پیاز متوسط بردارید. پیازهای متوسط بهترین سایز برای تمرین هستند. برای برش دادن به این روش، اندکی مهارت لازم است؛ اگر اولین باری است که پیاز را نگینی می‌خواهید خرد کنید، نگه داشتن پیاز کنار هم هنگام برش زدن سخت است.

۲- ابتدا با بریدن قسمت بالای پیاز شروع کنید. انتهای پیاز که ساقه‌ها از آن جوانه می‌زنند، ریشه گیاه به حساب می‌آید. ریشه را از پیاز جدا نکنید و بگذارید از این طریق لایه‌های پیاز به هم چسبیده بمانند.

۳- پیاز را پوست بگیرید. می‌توانید کنار پیاز را برش دهید تا به شما کمک کند پوست کاغذی را جدا کنید. لایه‌های سخت یا رنگی را نیز جدا کنید. بعضی از آنها ممکن است کمی سبز باشند، آنها را نیز جدا کنید.

۴- پیاز را از ریشه به دو نیم تقسیم کنید. ریشه را دست‌نخورده بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند بدون اینکه پیاز از بین برود، به برش‌های ریز و دلخواهتان دست یابید.

۵- پیاز بریده شده را روی تخته برش خود قرار دهید. پیاز را طوری برش می‌دهید که گویی در حال برش زدن تخته‌های چوبی هستید. از سمت کوتاه‌تر شروع کنید. چاقو خود را به پهلو نگه دارید و یک برش تا انتها ایجاد کنید؛ درست تا جایی که به ریشه برخورد نکنید.

۶- مرحله قبل را تا حدود چند میلیمتری بالاتر از برشی که ایجاد کرده‌اید تکرار کنید. این کار را ادامه دهید تا به بالای پیاز برسید.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش های نگهداری مواد غذایی

۷- چاقوی خود را مانند حالت معمول نگه دارید و از بالای پیاز شروع به بریدن کنید؛ درست مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید برش‌هایی روی پیاز بزنید و همچنان مراقب باشید که پیاز را از ته قطع نکنید.

۸- برش‌ها را تا جایی که امکان دارد نزدیک به یکدیگر بزنید. روی یک پیاز متوسط حداقل پنج برش خواهید داشت.

۹- پیاز را ۹۰ درجه بچرخانید، چاقو را به حالت عادی نگه دارید و برش‌هایی را که ایجاد کرده‌اید برش دهید تا پیاز به قطعات مربعی کوچک دربیاید. در هر طرف حدود ۲ میلیمتر خواهند بود.

۱۰- نتیجه نهایی مربع‌های بسیار کوچکی خواهد بود. پیاز خرد کردن اولین مرحله برای بسیاری از غذاهای مورد علاقه شماست که با این روش به بهترین شکل‌ممکن به انجام می‌رسانیدش.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
آموزش پخت لازانیای زیتی همراه نکات طلایی
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه ترش واش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست