تمیز کردن راحت سینی فر با سرکه

سبک زندگی
بدون دیدگاه

سینی فر یکی از وسایلی است که در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد و به ندرت در آشپزخانه کسی، سینی فر فاقد لکه های چربی پیدا می شود. این سینی ها گاهی دچار سوختگی های زیاد و اذیت کننده ای می شوند که تمیز کردن آن ها نیاز به صرف وقت زیادی دارد.

1- روش تمیزکردن سینی فر با جوش شیرین
مواد لازم:
جوش شیرین و فویل آلومینیومی

دستور العمل:
ابتدا جوش شیرین را روی سینی فر ریخته و کمی آب بپاشید تا تبدیل به خمیر شود و سپس با کمک یک ورق فویل آلومینیومی که مچاله کرده اید و مانند اسفنج اسکراب یا سیم ظرفشویی عمل می کند به صورت دایره وار اطراف سینی را تمیز کنید. در نهایت سینی را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و این کار حدود 10-15 دقیقه زمان می برد.

2- تمیزکردن سینی فر با سرکه
مواد لازم:
جوش شیرین و سرکه

دستورالعمل:
ابتدا با جوش شیرین و سرکه خمیری تهیه کنید و آن را روی سطح سینی اسکراب کنید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس با اسفنجی مرطوب آن را پاک کرده و با آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید . این کار مجموعا 45 دقیقه زمان می برد.

3- تمیزکردن سینی فر با کرم تارتار
مواد لازم:
کرم تارتار و سرکه

دستورالعمل:
کرم تارتار را به طور مساوی روی سینی فر بپاشید و سپس کمی سرکه روی آن ریخته تا تبدیل به خمیری شود. اجازه دهید این مخلوط حداقل به مدت 8 ساعت بماند تا خشک شود و در نهایت با اسفنج اسکراب و آب گرم آن را پاک کنید و با آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بوی کفش و بوی بد پا با روش های ساده و طبیعی

4- با کمک فر و سینک ظرفشویی به آسانی کثیفی ها را از بین ببرید
دستورالعمل:
تمام سطح سینی را با مواد تمیز کننده بپوشانید و سپس آن را درون فر قرار دهید و پس از گذشت 20 دقیقه سینی را خارج کنید. بعد، سینی را در سینک ظرفشویی با سیم و آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید تا مواد باقی مانده را ازبین ببرید و این کار 30 دقیقه زمان می برد.

5- تمیزکردن سینی فر با هیدروژن پراکسید
مواد لازم:
جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

دستورالعمل:
جوش شیرین را در تمام سطح سینی بپاشید و مقدار زیادی هیدروژن پراکسید را روی آن ها ریخته تا تمام پودر مرطوب شود . به مدت یک شب صبر کنید و سپس با کمک اسکاچی پلاستیکی تمام جوش شیرین ها را برداشته و درون سطل آشغال بریزید و درنهایت سینی را با اسفنج اسکراب، آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
همه چیز درباره خواص و مضرات خرمالو برای پوست و مو و دیابت و …
نوشتهٔ بعدی
آش کشک خوشمزه و مقوی به روش شمالی‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست