خواص دمنوش پوست پرتغال

تغذیه سالم

 

خواص دمنوش پوست پرتغال

در طب سنتی از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب گفته شده است. درمان سرفه، سرماخوردگی، از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال است.

یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی که در فصل زمستان می‌چسبد، یک نوشیدنی گرم و خوشمزه است. اکثر مردم در فصل زمستان به سراغ گرما و نوشیدنی‌های گرم می‌روند. خیلی‌ها از طرفداران پر و پا قرص چایی و قهوه هستند و تمام روزهای زمستانی خود را با آن‌ها می‌گذرانند. یکی از دمنوش‌های پیشنهادی ما به شما در فصل زمستان دمنوش پوست پرتقال است.

 از جمله خواص دمنوش پوست پرتقال می‌توان به تمامی خواصی که میوه‌ پرتقال دارد اشاره کرد. به طور کلی تمامی دمنوش‌ها در طب سنتی کاربرد فراونی دارند و سال‌های زیادی است که در این شاخه از علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدباکتری و نیز ضدالتهابی است، پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود.

محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد. از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی و در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌ها و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود، پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و  B۱  و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

 خواص پوست پرتغال

درمان سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی

پرتقال و دمنوش پوست پرتقال از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله می‌کند. سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند. باعث افزایش اشتها میشود همچنین  سیستم هاضمه را تقویت کرده .همچنین نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد، سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد، استرس و تنش‌های عصبی را تسکین داده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید:  خوشمزه های طبیعی برای تامین منیزیم بدن کودکان

کاهش فشار خون با پوست پرتقال

پوست پرتقال و آن سفیدی داخل پوست حاوی فلاون است که برای کاهش خون موثر است.

داروی ضد حساسیت

پوست پرتقال از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند، هیستامین مواد شیمیایی است که باعث حساسیت می‌شود. عطسه و آبریزش بینی از موارد حساسیت است.

سلامت قلب با پوست پرتقال 

رنده پوست پرتقال و سایر مرکبات حاوی فیتونوترین فلاونوئید است که می تواند به کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسرید در سطح خون کمک کند. پوست پرتقال حاوی ترکیبات ضدالتهابی بوده و در مجموع با داشتن چنین ویژگی‌هایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه دمنوش پرتقال

ابتدا پوست پرتقال را طوری جدا کنید که قسمت سفیدی داخلی آن کاملاً از پوست نارنجی جدا شود چرا که آن پوست سفید رنگ دمنوش را تلخ می‌کند. سپس آن را بشوید و در آب سرد بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. سپس روی پارچه تمیزی پهن کرده و بگذارید روی شوفاژ تا کاملاً خشک شود و دمنوش خود را با پوست پرتقال خشک شده تهیه کنید. در این صورت دمنوش شما خوشمزه‌تر خواهد شد. سپس آب را جوش آورده پوست پرتقال‌ها را داخل قوری ریخته و به همراه چوب دارچین به مدت نیم ساعت دم بگذارید. می‌توانید هنگام سرو داخل فنجان‌ها نبات بیندازید تا چای‌تان خوشمزه‌تر شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خرید درمانی،بمب انرژی خانم ها
نوشتهٔ بعدی
پنینی مرغ و قارچ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست