خواص ریواس، ۱۱ مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف ریواس

تغذیه سالم

خواص ریواس

ریواس یکی از انواع سبزیجات کوهستانی فصل بهار است که خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات ریواس در ادامه با برکه فود همراه باشید.

خاصیت های ریواس

پیشگیری پوکی استخوان
یکی از خاصیت های کمتر شناخته شده ریواس این است که می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند. ریواس حاوی مقادیر غنی از ویتامین K می باشد که باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می شود و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با استخوان مثل پوکی استخوان را کاهش می دهد.

کاهش فشار خون
افرادی که فشار خون بالا دارند هم می توانند از ریواس بهره ببرند. ریواس به دلیل وجود مواد مغذی می تواند به کاهش سطح فشار خون بالا کمک کند. البته تحقیقات در این باره در جریان است و در آینده نتایج کلی تری در این باره منتشر خواهد شد.

درمان یبوست
همانطور که در بالا اشاره شد این گیاه حاوی مقادیر غنی فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند به راحتی یبوست را درمان کند. کسانی که دچار یبوست مزمن هستند می تواند گیاهانی مثل ریواس را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

کاهش وزن و لاغری
ریواس از سبزیجاتی محسوب می شود که دارای مقادیر غنی فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند برای کنترل اشتها مفید باشد. بر اساس برخی تحقیقات مصرف ریواس باعث میشود که سوخت و ساز بدن افزایش یابد و به چربی سوزی بیشتر منجر شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

خواص ضد سرطانی
یکی از خاصیت های مهم ریواس این است که می تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند. ریواس به دلیل اینکه حاوی فلاونوئید هایی مثل کورستین می باشد می تواند به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از عوامل اصلی ایجاد سلول های سرطانی در بدن هستند کمک کند.

بیشتر بخوانید:  ۵ فایده شگفت‌انگیز روغن ماهی

جوان سازی پوست صورت
استفاده از ماسک های تهیه شده از ریواس می تواند به جوان سازی پوست کمک کند. ریواس حاوی مقادیر غنی از ویتامین A، ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد و به همین دلیل می تواند به رفع چین و چروک های روی پوست کمک کند.

درمان جوش صورت
طبق تخحقیقاتی که بر روی ریواس انجام شده این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ قوی می باشد و به همین دلیل علاوه بر اینکه می تواند به درمان جوش های صورت و آکنه کمک کندف می تواند از بروز جوش های پوستی نیز جلوگیری کند.

سلامت دستگاه گوارش
ریواس از گیاهانی است که برای سلامت کلی دستگاه گوارش بسیار مفید است. این گیاه حاوی مقادیر غنی فیبر می باشد که علاوه بر کمک به هضم آسانتر غذا، می تواند به درمان بیماری های مرتبط با معده مثل رفلاکس اسید معده و معده درد نیز کمک کند.

پیشگیری از آلزایمر
یکی از خاصیت های مهم ریواس این است که می تواند به سلامت کلی مغر کمک کند. مصرف ریواس باعث می شود که استرس اکسیداتیو در بدن کاهش یابد ک در نتیجه باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر کاهش یابد.

زیان های ریواس

مسمومیت غذایی
توصیه می شود که پوست و برگ های ریواس استفاده خوراکی نشود چون می تواند باعث مسمومیت شدید غذایی شود. مسمومیت مصرف برگ ریواس با عوارضی همچون سوزش گلو و دهان، مشکلات تنفسی و گوارشی همراه است.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه مرغ با سس تایلندی
نوشتهٔ بعدی
چه لباس‌هایی را بیش‌ازحد می‌شوییم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست