راه رهایی از استرس تنها در 20 دقیقه

تغذیه سالم

راه رهایی از استرس تنها در 20 دقیقه

استرس یکی از مهم ترین موضوعاتی است که ما در طول روز ممکن است بنابر دلایل مختلف چندین بار با آن مواجه شویم. اما آیا راه درمان فوری برای استرس وجود دارد؟

درمان سریع و ساده ی استرس با ورزشی ساده

به گفته متخصصان، استرس در واقع ” واکنش طبیعی بدن ما، شامل واکنش های فکری، احساسی و جسمی در هنگام به وجود آمدن تغییرات است. “با وجود این که استرس یک مسئله همه گیر و جهانی است، هر کسی که استرس را تجربه کرده باشد می گوید انگار یک چیزی غیر عادی بوده است. که در ادامه ی اینمقاله از وبسایت برکه فود پیشنهاد خواهد شد.

اگر دچار استرس شده اید، بدوید

دویدن برای آرام کردن ذهن بسیار مفید است، اگر استرس دارید و میخواهید سریع از این استرس نابودگر رها شوید کافیست دقایقی را به انجام یک ورزش ساده بپردازید یعنی برای از بین رفتن استرس روزی 20 دقیقه ورزش دو انجام دهید.

دویدن تقویت کننده یادگیری و حافظه

دویدن راهی مناسب برای حفظ عملکرد حافظه و توانایی یادگیری در هنگام استرس مزمن است. وضعیت ایده آل برای بهبود یادگیری و حافظه این است که استرس نداشته باشید و ورزش کنید. بسیار خوب است که بدانیم می توانیم با بیرون آمدن و دویدن، با تاثیرات منفی استرس بر مغز خود مبارزه کنیم.

با وجود این که هرگز نمی توانیم استرس را به طور کامل از زندگی خود حذف کنیم، خوب است بدانیم که می توانیم با 20 دقیقه ورزش در روز، فعالیت قلب و عروق خود را افزایش دهیم تا از ایجاد استرس در ذهن ما جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:  راهکارهای تقویت مچ دست

به دلایلی استرس می تواند بسیار شدید باشد

“احساس استرس” ما طی صد ها سال به عنوان مکانیسمی برای بقا به وجود آمده است و تا امروز تکامل یافته است. با این حال، امروزه اکثر استرس هایی که ما تجربه می کنیم هیچ ارتباطی با بقا و زنده ماندن ندارد؛ مثلا فرصت های کاری، صف های طولانی فروشگاه، یا اتصال ضعیف به اینترنت باعث ایجاد استرس و تپش قلب، تعریق، نفس نفس زدن و اسپاسم ماهیچه ها می شود.

استرس به همان اندازه که به بدن آسیب می رساند، ذهن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به آخرین باری که احساس اضطراب یا استرس خاصی داشتید، فکر کنید.

به احتمال زیاد جزئیات آن روز را به طور مبهم به یاد می آورید. وقتی استرس داریم ذهن ما به شدت روی هر چیزی که ما را آزار می دهد تمرکز می کند و در نتیجه، توانایی ذهنی کم تری برای انجام فعالیت هایی مانند شکل گیری حافظه و تفکر انتقادی در ما وجود دارد. در این حالت ” مغز رویکرد خود را تغییر می دهد، زیرا برای بقا تلاش می کند نه ثبت وقایع و ایجاد حافظه.”

خوشبختانه تحقیقات انجام شده به ما می گویند که برای کاهش اثرات استرس بر مغز، میتوان کار هایی انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنید. راه های زیادی برای رسیدن به آرامش وجود دارد، یکی از آن ها انجام تمرینات ورزشی و پیاده روی روزانه است.

دور ریختن افکار استرس زا با دویدن

برخی از افراد عاشق دویدن هستند و بعضی دیگر، از آن متنفر هستند اما مطالعه ای نشان داد که هیچ چیز مانند یک دو با کیفیت، ذهن درگیر با استرس را آرام نمی کند. در این مطالعه همچنین نتیجه گرفته شد که دویدن به طور قابل توجهی اثرات استرس مزمن بر بخش هیپوکامپ مغز ( بخش مسئول یادگیری و حافظه ) را کاهش می دهد. ورزش یک راه ساده و مقرون به صرفه برای از بین بردن تاثیرات منفی استرس مزمن بر حافظه است. حتما تا الان متوجه شده اید که چرا علم می گوید تمرینات ورزشی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید!

بیشتر بخوانید:  ادویه های مفید فصل زمستان

تاثیر بر عملکرد مغز

خیلی مهم است که پیش از ورود به جزئیات این عنوان، نحوه عملکرد هیپوکامپ را بدانید. سیناپس های بین اعصاب مغز ( سیناپس های ارتباطی ) به طور مداوم در حال شکل دادن به حافظه و یاد آوری خاطرات هستند. این فرایند تقویتی مداوم سیناپسی، بازسازی سیناپسی نامیده میشود. دوره های طولانی مدت استرس مزمن، سیناپس ها و فعالیت های سیناپسی (LPT) را تضعیف می کنند و فرایند بازسازی را مختل می کند و در نتیجه آن در عملکرد حافظه اختلال ایجاد می شود.

اما یافته ها نشان می دهند که حداقل 20 دقیقه دویدن در روز، در بازه های زمانی پر استرس، از این اتفاق جلوگیری میکند. وقتی همزمان با داشتن استرس، ورزش انجام دهیم، سطح فعالیت های سیناپسی (LPT) کاهش نمی یابد و ثابت می ماند.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
آشنایی با بهترین روش ها برای تمیز و ایمن نگه داشتن آشپزخانه
نوشتهٔ بعدی
بدترین جای آشپزخانه برای نگهداری ادویه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست