روش های اشتباه شستشوی سبزی

سبک زندگی
بدون دیدگاه

همه می دانند که باید سبزیجات را حتما قبل از مصرف به خوبی شست. می دانیم که تنها با آب کشیدن نمی توان از شر تمامی آلودگی های روی سبزیجات راحت شد و نیاز است که از یک ماده ضدعفونی کننده برای این کار کمک گرفت. بعضی از افراد برای شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات، از نمک و مایع ظرف شویی استفاده می کنند چرا که می خواهند به خوبی آن را تمیز کنند. متاسفانه این روش برای تمیز کردن سبزیجات اصلا توصیه شده نیست. حالا چاره چیست؟ با ما همراه باشید.

چگونه سبزیجات را ضد عفونی کنیم؟

نمک و مایع ظرف شویی، عادت بی فایده!

این بدترین روش برای شستشوی سبزیجات است. واقعیت این است که استفاده از نمک و مایع ظرف شویی بی فایده است. قبل از هر چیزی بهتر است از سبزیجات سالمی که با آب سالم آبیاری شده باشند. به جای نمک و مایع ظرفشویی نیز می توانید از محلول ضدعفونی مخصوص سبزیجات و یا پودر پرکلرین استفاده کنید.

بیماری های ناشی از مصرف سبزیجات آلوده

حتما نام حصبه یا تیفوئید را شنیده اید. این بیماری خطرناک یک بیماری باکتریال است که به شدت مسری است. عامل این بیماری، باکتری سالمونلاتیفی است. این باکتری معمولا با خوردن آب آلوده و یا ادرار انسان به بدن منتقل می شود. این باکتری با دفع از بدن خارج می شود اما چنانچه دست ها به خوبی ضدعفونی نشده باشد، فرد می تواند باکتری را به سایرین منتقل کند.

بیماری حصبه
حصبه می تواند از طریق مصرف سبزجات و میوه ای که کاملا ضدعفونی نشده باشد به انسان سرایت کند. به هیچ وجه نباید این مساله را پیش پا افتاده در نظر بگیرید. بدانید که آبیاری شدن سبزیجات با آب آلوده یا فاضلاب و همین طور دفع نامطمئن فاضلاب، می تواند سبب ایجاد این بیماری شود.

بیشتر بخوانید:  چگونه لکه لاک را از روی فرش پاک کنیم؟

علایم حصبه
تب طولانی مقاوم به درمان رایج ترین علامت بیماری حصبه است. علاوه بر آن احساس ناخوشی، تب، درد شکم و خواب آلودگی نیز از عوارض حصبه است. برای بچه ها و بیشتر افراد علایم گوارشی بسیار رایج است. یبوست و اسهال خفیف نیز می تواند از علایم حصبه باشد. با از دست دادن اشتها وزن بیمار نیز کاهش پیدا می کند.

راه حل چیست؟
حصبه تنها یکی از عوارض خوردن میوه نشسته است. برای اینکه دچار این بیماری و یا سایر بیماری های مشابه خلاص شوید بهتر است پیشگیری کنید. ساده ترین پیشگیری شستن میوه ها و سبزیجات و پس از ان شستشوی دست ها به بهترین شکل است.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه اسلایس فندقی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری
نوشتهٔ بعدی
خاصیت های فلفل سیاه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست