روش های تازه نگهداشتن کاهو

تغذیه سالم

روش های تازه نگهداشتن کاهو

روش های تازه نگهداشتن کاهو

کاهو یکی از سبزیجات پرطرفدار و یک ماده مغذی سرشار از فیبر است. اما می‌تواند به سادگی طراوت و تازگی خود را از دست داده و بی‌مزه و خراب شود. در این مطلب به نکاتی برای شستشو و تازه نگهداشتن کاهو خواهیم پرداخت.

حتما شما هم زرد، پژمرده شدن یا آب آوردن برگ‌های کاهو بعد از شسته شدن را تجربه کرده‌اید. کاهوی زرد و پژمرده، گزینه مناسبی برای تهیه انواع سالاد و دورچین غذاها نیست. علاوه بر ظاهر کاهو، رطوبت یخچال و یا دمای نامناسب، سبب فاسد شدن کاهو در مدت کوتاه‌تری می‌شود. پس اگر سلامتی و ظاهر میز شام برای‌تان اهمیت دارد، کمی زمان بگذارید و با مطالعه این مطلب، کاهو را برای مدت بیشتری تازه نگهداری کنید.

ترفندهای تازه نگهداشتن کاهو

کاهوی تازه را درست قبل از سرو آماده کنید. کاهوی تازه می‌تواند با رنگ و طراوت خاصی که دارد طعم لذت بخش خوبی داشته باشد.

در هر فنجان، برگ کاهو تنها هفت کالری وجود دارد که می‌توانید آن را بدون نگرانی از وجود کالری، چربی و یا کلسترول مصرف کنید.

روش شستشوی کاهو
یک نکته‌ی ضعیفی که ممکن است شما نتوانید پیش بینی کنید! این است که ممکن است برگ‌های کاهو را پوششی از ماسه! و سنگ ریزه در بر گرفته باشد که شما باید قبل از برش زدن در هنگام شستشو به این مسئله! توجه کنید تا بتوانید یک سالاد لذیذ تهیه نمایید.

√ برگ‌های کاهو را از یکدیگر جدا کنید. هر! دو تا برگ به راحتی از قسمت سر جدا می‌شود. هر برگی! را که جدا کرده‌اید در داخل صافی بگذارید.

بیشتر بخوانید:  سم زدایی روده بزرگ با مواد غذایی

√ در ابتدا یک بار کاهو را برای رفع گل و لای! و کاهش آلودگی از باکتری‌ها بشویید.

√ سپس ۱ فنجان سرکه سفید را با ۲ فنجان آب! سرد در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. اجازه دهید کاهو به مدت ۱۰ دقیقه در محلول سرکه! خیس بخورد و سپس به آرامی آن‌ها را به صافی منتقل کنید.

خشک کردن کاهوی شسته شده

کاهوی شسته شده و خشک شده را در کیسه های پلاستیکی محفوظ از هوا، بسته‌بندی کرده و در یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید.

√ برگ‌های کاهو را با آب سرد بشویید. آن‌ها را مرتباً تکان دهید! و آب را با فشار بر روی آن‌ها اسپری کنید. برگ‌ها را درون صافی! خوب تکان دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

√ دو لایه حوله‌ی کاغذی روی میز آشپزخانه پهن کنید!. اکنون برگ‌های کاهو را به حوله کاغذی منتقل کنید. آن‌ها! را به صورت لایه های جداگانه قرار دهید.

√ روی برگ‌ها را نیز با حوله‌ی کاغذی دیگری بپوشانید! تا به آرامی آب آن گرفته و تا جایی که ممکن است خشک شود.

√ حالا برگ‌های شسته شده و خشک شده‌ی! کاهو را با قیچی آشپزخانه ببرید. قسمت‌های قهوه‌ای! شده را ببرید و دور بریزید. برگ‌های باقیمانده را برش‌های کوچک زده و درون! ظرف مورد نظر بریزید و سالادتان را درست کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ
نوشتهٔ بعدی
ازبین بردن بوی بد مرغ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست