سوپ ماهیچه مراکشی، خوش‌طعم و مقوی

آشپزی

 

غذاهای مراکشی پر از طعم‌ها و مزه‌های خوشمزه است که با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگاری دارد. در واقع فرهنگ غذایی این کشور از فرهنگ غذایی عرب، یهود، بربر و منطقه آفریقای سیاه و حتی روم گرفته شده است.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماهیچه مراکشی
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
پیاز متوسط یک عدد
هویج متوسط ۲ عدد
زیره آسیاب شده ۲ قاشق چایخوری
زنجبیل ساییده شده نصف قاشق چایخوری
گوجه فرنگی ۴۰۰ گرم
عدس نصف فنجان
نمک یک قاشق چایخوری
ماهیچه گوسفندی ۹۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
ساقه کرفس ۲ عدد
گشنیز آسیاب شده ۲ قاشق چایخوری
دارچین آسیاب شده نصف قاشق چایخوری
عصاره گوشت یک عدد
جعفری یک‌ چهارم فنجان
طرز تهیه سوپ ماهیچه مراکشی خوشمزه و مقوی
مرحله اول
برای تهیه سوپ ماهیچه مراکشی ابتدا باید روغن را داخل یک قابلمه بزرگ ریخته و با حرارت متوسط ​​گرم کنید. سپس ماهیچه‌ها را به قابلمه اضافه کرده و تا زمانی که تغییر رنگ دهند داخل روغن تفت دهید. پس از اینکه ماهیچه شما خوب تفت داده شد آن را از قابلمه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.
مرحله دوم
حالا تمام سبزیجات را شسته و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. بعد آن‌ها را خرد کنید و پیاز، سیر، هویج و کرفس خرد شده را به همان قابلمه‌ای که ماهیچه‌ها را در آن تفت داده‌اید اضافه کنید. مواد را پنج دقیقه تفت دهید تا زمانی که پیازها نرم شوند. سپس زیره، گشنیز، زنجبیل و دارچین را اضافه کنید. به مدت یک دقیقه تا زمانی که مواد معطر شوند، به تفت دادن ادامه دهید.
مرحله سوم
ماهیچه‌ها را با گوجه فرنگی خرد شده، عصاره گوشت و شش فنجان آب سرد به ظرف برگردانید. بگذارید تا مواد به جوش بیاید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مواد به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم آرام بپزند.
مرحله چهارم
پس از یک ساعت عدس را اضافه کنید و بگذارید عدس هم با باقی مواد به آرامی پخته و نرم شود. البته شما می‌توانید همزمان عدس را نیز در ظرفی جداگانه بپزید و بعد به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. با این روش سوپ شما سریع‌تر حاضر خواهد شد.
قابلمه را از روی حرارت بردارید. ماهیچه‌ها را از داخل قابلمه برداشته و استخوان‌ها و چربی‌های آن را جدا کرده و دور بریزید. گوشت باقیمانده را خرد کرده و همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه کنید. دوباره قابلمه را روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا مواد حدود پنج دقیقه دیگر با هم بجوشند. سوپ ماهیچه مراکشی شما حاضر است. آن را داخل ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سالاد پاپاتیا خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه پنکیک رولی
نوشتهٔ بعدی
شیرین بیان و دنیایی از خاصیت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست