شیر پسته : ترکیبی که با شیر معجزه می کند

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

خواص شیر پسته

شیر پسته حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A, پتاسیم, سدیم, آهن و درصد بالایی پروتئین است و استفاده از آن در رژیم غذایی برای حفاظت در مقابل بیماری های قلبی, پوکی استخوان, سلامت چشم, کاهش کلسترول, جلوگیری از سرطان و آلزایمر و سنگ کلیه است.

نوشیدن یک لیوان شیر پسته در طول روز به افزایش نیرو و انرژی شما کمک می‌کند. شیر پسته منبع غنی پروتئین گیاهی است و انتخاب مناسبی برای افراد گیاه‌خوار است.پسته سرشار از آهن است. نوشیدن شیر پسته علاوه بر کلسیم، آهن بدن را هم تامین می‌کند و برای افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند، بسیار توصیه می‌شود. بالا بودن سطح آهن بدن، به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن هم می‌کنند.

شیر پسته برای کودکان نوشیدنی مناسبی است و از کم‌خونی در آنها پیشگیری می‌کند. شیر پسته بسیار غلیظ و خوش‌طعم است و طعمی شبیه به بستنی دارد، بنابراین کودکان معمولا از این نوشیدنی استقبال می‌کنند.آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته به کاهش سطح قند و چربی خون کمک می‌کنند. پسته همچنین سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

شیر پسته دارای ماده ضدالتهاب است که به کاهش التهاب مفاصل و درد آنها کمک می‌کند. این نوشیدنی برای کسانی که مبتلا به آرتروز هستند، بسیار مناسب است.نوشیدن یک لیوان شیر پسته در روز به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدان موجود در آن باعث جوان‌سازی پوست و کاهش چین و چروک می‌شود. ویتامین ب موجود در شیر پسته هم بر کاهش ریزش مو موثر است.همه‌ی ما نیاز به نوشیدن شیر داریم. کلسیم، فسفر، ویتامین آ ، ویتامین د، ویتامین ب 12، پروتئین، پتاسیم، زینک، منیزیم، کولین و سلنیوم موجود در شیر به ارزش غذایی آن افزوده‌ است.

بیشتر بخوانید:  درمان درد معده و اختلالات دیگر با شوید

کالری شیر پسته

ترکیب این نوشیدنی مغذی و مقوی با هر ماده خوراکی دیگر آن را خوشمزه‌تر و جذاب‌تر می‌کند به ویژه اگر آن ماده ترکیبی پسته باشد.یک لیوان شیر پسته تقریبا 140 کالری، 3 گرم کربوهیدرات، 5 گرم چربی و 2 گرم پروتئین دارد. کالری این نوشیدنی نسبتا بالاست و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. مصرف به اندازه آن می‌تواند یک میان‌وعده سالم باشد و شما را از پرخوری و مصرف غذاهای چاق‌کننده دور کند.شیر پسته سرشار از ویتامین آ، پتاسیم، سدیم، آسکوربیک اسید، آهن و مقدار زیادی پروتئین است که مصرف آن، بیش از 10 درصد نیاز بدن را به فیبر غذایی و ویتامین تامین می‌کند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه آش بی بی سه‌شنبه؛ غذای نذری اراک
نوشتهٔ بعدی
نمایندگی تن ماهی در آب و نمک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست