طرز تهیه اسموتی طالبی خوشمزه و مخصوص با بستنی وانیلی

آشپزی

اسموتی طالبی یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و بسیار مقوی تابستان است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این نوشیدنی خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، به دلیل وجود طالبی دارای خواص فراوانی برای سلامتی بدن می باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر

شیر سرد ۱ پیمانه
طالبی ۱ عدد متوسط
یخ خرد شده ۱ پیمانه
بستنی وانیلی ۲ عدد

دستور تهیه اسموتی طالبی

مرحله اول
برای تهیه اسموتی خوشمزه با طعم طالبی ابتدا پوست طالبی را می گیریم، سپس تخمه های آنرا به صورت کامل خارج می کنیم. در ادامه گوشت میوه را به صورت تکه های کوچک تقسیم می کنیم و داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم
در این مرحله شیر سرد را به همراه بستنی وانیلی و تکه های یخ داخل میکسر می ریزیم و به اندازه ای مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه اسموتی آماده شده را داخل لیوان های بزرگ می ریزیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم.

مرحله سوم
در صورتی که بخواهیم این اسموتی را بدون شیر درست کنیم، می توانیم به جای آن از مقدار بیشتری بستنی استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه اگر بستنی در دسترس نداشتیم می توانیم به جای آن کمی شکر اضافه کنیم.

مرحله چهارم
در صورتی که میکسر یا مخلوط کن نداشته باشیم، تمام مواد را به جز طالبی داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس طالبی را با کارد به صورت ساطوری خرد می کنیم یا اینکه رنده می کنیم و به دیگر مواد اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیرینی کاکائویی در منزل

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
مضرات و خواص هسته ی زردآلو
نوشتهٔ بعدی
مهم ترین نکات استیک و فوت و فن های درست کردن استیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست