طرز تهیه برگر کینوا وگان خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

آشپزی

برگر کینوا یک همبرگر گیاهی بسیار خوشمزه است که بسیار سریع آماده می‌شود. بد نیست بدانید مک دونالد و کی اف سی به عنوان دو غول مشهور برند همبرگر در دنیا دستور پخت برگرهای گیاهی، از برگر سویا گرفته تا انواع برگر با حبوباتی مثل لوبیا سفید و کینوا را سالهاست در منوی رستوران ‌های خود به خصوص برای مشتریان گیاه خوار گنجانده ‌اند. معمولاً برگرهای گیاهی را با سویا و سبزیجات درست می ‌کنند. اما یکی از برگر های خوشمزه گیاهی همبرگر کینوا است که ماده اصلی آن کینوا و یا همان خاویار معروف گیاهی است.

مواد لازم برگر کینوا

کینوا نصف پیمانه
لوبیا چیتی ۱ پیمانه
پیاز نصف ۱ عدد
لبوی کوچک نصف ۱ عدد
آرد کینوا ۳۵ گرم
آرد نخودچی ۳ قاشق غذا خوری
پودر گشنیز نصف قاشق چای خوری
زیره ۱ قاشق چای خوری
پنیر ورقه ای گیاهی به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه برگر کینوا

مرحله اول
برای تهیه برگر خوشمزه و سالم با کینوا در ابتدای کار، دانه های کینوا را داخل یک قابلمه حاوی آب می‌گذاریم تا بپزد. سپس کینوای پخته شده را آب کش می کنیم . بعد از آبکش کردن ۲۰ دقیقه می‌گذاریم تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم
در یک قابلمه دیگر لوبیا که از قبل خیس کرده ایم را با آب می گذاریم روی حرارت تا بپزد. پیاز را هم شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. لبو را هم پخته و رنده می کنیم. کینوا آبکش شده و لوبیا پخته شده و لبو و پیاز را درون یک کاسه می ریزیم.

بیشتر بخوانید:  کیک اسفنجی

مرحله سوم
سپس با هم مخلوط می کنیم. تا بافت و رنگ بسیار خوبی بگیرد. آرد کینوا، آرد نخودچی، پودر تخم گشنیز، نمک، فلفل و زیره را اضافه می‌کنیم و با هم خوب مخلوط می‌کنیم.ب عد مانند کتلت از مواد خمیر یک تیکه بر می داریم و داخل دست به آن شکل می دهیم.

مرحله چهارم
در این مرحله یک طرف مناسب برداشته و کف آن را چرب می کنیم و خمیر ها را داخل فر می‌ گذاریم. در ادامه فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن می ‌کنیم تا کاملا گرم شود. وقتی برگرها را در فر گذاشتیم، بعد از یک ربع بر می‌ گردانیم.

مرحله پنجم
سپس می‌ گذاریم سمت دیگر آن هم ۱۰ دقیقه بماند. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. بقیه خمیرها را با روغن کم و حرارت کم سرخ می ‌کنیم و سپس ورقه های پنیر گیاهی را روی آن برای سرو قرار می ‌دهیم.

مرحله ششم
حالا روی آن را با سس به طور کامل می‌پوشانیم. برای درست کردن سس مخصوص ، پوره گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را با هم مخلوط می‌ کنیم و روی حرارت تفت می ‌دهیم تا آب آن کمی کشیده شود و به خوبی غلیظ شود.

مرحله هفتم
سپس روی برگر ها ریخته و سرو می کنیم. به جای آرد کینوا، از آرد های دیگر هم می توانیم استفاده کنیم، ولی سعی کنیم که آرد نخودچی را حذف نکنیم. این مقدار لبو اصلاً در طعم تأثیرگذار نیست، فقط رنگ آن را جذاب و زیبا می‌ کند.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
نکاتی برای حفظ زیبایی و دوام پرده های خانه
نوشتهٔ بعدی
چگونه بوی بد سرویس بهداشتی را از بین ببریم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست