طرز تهیه تارت لامینگتون

آشپزی

طرز تهیه تارت لامینگتون

مواد خمیر تارت
آرد ۱٫۵ پیمانه
روغن نارگیل ⅓ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ۲ قاشق غذاخوری
مواد لایه شکلاتی
شکلات ۱٫۵ پیمانه
خامه نارگیل یا خامه صبحانه ⅔ پیمانه
مواد لایه نارگیلی
پودر نارگیل ۱ و ¼ پیمانه
عسل ½ پیمانه
خامه نارگیل یا خامه صبحانه ⅓ پیمانه
مواد لایه تمشک
تمشک تازه ½ پیمانه
تمشک یخ زده ۱ پیمانه
آب ⅓ پیمانه
شکر ۳ قاشق غذاخوری
ژلاتین ۲ قاشق چایخوری

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه تارت لامینگتون

مرحله اول
برای تهیه تارت لامینگتون ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس قالب تارت با سایز ۲۰ سانتی متر را با روغن جداکننده به خوبی چرب می کنیم.

مرحله دوم
برای تهیه خمیر تارت، ابتدا تمام مواد خمیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ترکیب می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد. در ادامه روی سطح کار را آردپاشی می کنیم و خمیر را با رودنه به قطر حدودا کمتر از یک سانتی متر باز می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله خمیر را به آرامی به قالب تارت منتقل می کنیم و با چنگال روی آن سوراخ می کنیم تا بیش از حد پف نکند. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیر تارت به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه به طور کامل بپزد.

مرحله چهارم
سپس خمیر تارت را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه مواد لایه شکلاتی را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شوند، سپس درون خمیر تارت می ریزیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت کتلت اسفناج

مرحله پنجم
حالا خمیر تارت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا لایه شکلاتی سفت شود. در ادامه مواد لایه نارگیلی را در یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس بعد از سفت شدن لایه شکلاتی، روی آن میریزیم.

مرحله ششم
حالا لایه نارگیلی را به صورت یکدست فشرده می کنیم، سپس خمیر تارت را مجددا به مدت یک ساعت دیگر در یخچال قرار می دهیم. در ادامه برای تهیه لایه تمشک ابتدا تمشک تازه را به همراه کمی آب درون مخلوط کن می ریزیم.

مرحله هفتم
سپس آنرا به خوبی پوره می کنیم، در ادامه پوره تمشک را صاف می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر و ژلاتین را به آن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب تمشک شروع به جوشیدن کند.

مرحله هشتم
پس از اینکه ژلاتین به طور کامل حل شد، اجازه می دهیم مواد کمی از حرارت بیفتند، سپس آنها را نیز به خمیر تارت اضافه می کنیم. در ادامه تمشک های یخ زده را روی آن می چینیم و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا تارت آماده شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
راهکارهایی برای شستشو و نگهداری از لباس
نوشتهٔ بعدی
۵ فایده شگفت‌انگیز روغن ماهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست