طرز تهیه حلوای گردویی گرگان به روش سنتی با طعم عالی

آشپزی

طرز تهیه حلوای گردویی گرگان

مواد لازم حلوای گردویی گرگان

برنج نیم دانه ایرانی ۳ لیوان
گردوی کوبیده شده ۱ لیوان
شکر ۱ کیلوگرم
روغن مایع ½ لیوان

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه حلوای گردویی گرگان

مرحله اول
برای تهیه حلوای گردویی به روش گرگانی ابتدا روغن را داخل یک تابه بزرگ و جادار میریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. در ادامه ۱ لیوان از شکر را به همراه مغز گردوی کوبیده شده به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله دوم
توجه داشته باشید که باید تفت دادن را تا زمانی که رنگ شکر کمی تغییر کند ادامه دهیم و باید به خوبی مراقب باشیم که شکر و گردو نسوزند. پس از اینکه رنگ شکر تغییر کرد برنج را به تابه اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله ۸ لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد حلوا بپزند. در حین پخت حلوا باید هر زمانی آب آن کم شد، دو لیوان آب و کمی شکر اضافه کنیم. به صورت حدودی شکر باقیمانده را باید در سه مرحله با مقداری آب اضافه کنیم.

مرحله چهارم
حالا باید حلوا به اندازه ای بجوشد که رنگ آن قهوه ای تیره شود. زمانی که در انتهای پخت حلوا هستیم می توانیم به صورت اختیاری مقداری گردوی خرد شده هم داخل حلوا بریزیم، به صورتی که گردوها زیر دندان حس شوند.

مرحله پنجم
نکته مهم در مورد این حلوا این است که باید به صورت مرتب آنرا هم بزنیم و مدت زیادی از آن غافل نشویم، چون ممکن است بسوزد. زمانی که حلوا از دیواره های تابه جدا شود، تقریبا در مراحل پایانی پخت است.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت سوفله مرغ و قارچ

مرحله ششم
در آخر پخت، در صورت تمایل می توانیم کمی روغن هم به حلوا اضافه کنیم تا براق و خوشرنگ شود. در پایان حلوا را داخل یک سینی لبه دار پهن می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خوشمزه های طبیعی برای تامین منیزیم بدن کودکان
نوشتهٔ بعدی
ماهی سالمون با خواص باور نکردنی بینظیر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست