طرز تهیه خورش مرغ لبنانی مخصوص با طعم خوشمزه

آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ لبنانی

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه و ران مرغ ۴ تکه
لیمو ترش ۱ عدد
سیر ۳ حبه
زیتون ۱ فنجان
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش مرغ لبنانی

مرحله اول
برای تهیه خورش مرغ لبنانی ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، ۱ عدد پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، کف های سفید رنگ روی سطح آب را جمع کرده و دور می ریزیم، سپس حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرع با حرارت بسیار ملایم بپزد.

مرحله سوم

در حین پختن مرغ، پیاز باقیمانده را به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و شروع به تفت دادن پیاز می کنیم.

مرحله چهارم
پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا عسلی شود، سپس سیر را داخل تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد می کنیم و به تابه می افزاییم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود.

مرحله پنجم
در این مرحله زیتون ها را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، آنرا به همراه زعفران دم کرده به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم مواد را به طور کامل جذب کند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سالاد قارچ و ذرت

مرحله ششم
حالا یک لیوان از آب باقیمانده از پخت مرغ را صاف کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه لیمو ترش را به صورت ورقه ای خرد کرده و تخمه هایش را خارج می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله هفتم
پس از اینکه آب درون تابه کم شد و طعم مواد به خوبی جذب گوشت مرغ شد، غذای ما آماده است. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
خواص شکلات تلخ
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه گوزلمه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست