طرز تهیه دلمه قارچ رستورانی

آشپزی

طرز تهیه دلمه قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر

قارچ ۸ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد
عصاره گوشت ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت دلمه قارچ

مرحله اول
برای تهیه دلمه قارچ مجلسی ابتدا قارچ ها با قاشق خالی می کنیم. توجه داشته باشید که باید این کار به آرامی و با دقت انجام دهیم تا بدنه قارچ ها صدمه نبینند. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم
حالا ادویه و پیاز را یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه فلفل دلمه ای رنگی را خرد می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود. حالا قارچ ها را داخل یک تابه مناسب می چینیم و درون قارچ ها را با مخلوط گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای پر می کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله روی مخلوط گوشت و فلفل دلمه ای کمی پینر پیتزا می ریزیم، سپس عصاره گوشت را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب تابه را می گذاریم.

بیشتر بخوانید:  چیکن استریپس

مرحله ششم
در صورتی که آب درون تابه کشیده شد ولی دلمه ها به طور کامل نپخته بودند می توانیم کمی آب اضافه می کنیم. در پایان پس از اینکه دلمه ها به طور کامل پختند، دلمه ها را از تابه خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
نحوه از بین بردن خط و خش میز شیشه ای
نوشتهٔ بعدی
خواص فوق العاده گیاه گلپر برای سلامت و درمان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست