طرز تهیه دونات شکلاتی

آشپزی

طرز تهیه دونات شکلاتی

مواد لازم دونات شکلاتی

آرد ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱٫۵ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونات شکلاتی

مرحله اول
برای تهیه دونات خوشمزه با طعم شکلاتی ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی ترکیب می کنیم.

مرحله دوم
پس از اینکه شکر کمی حل شد، شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا مواد به خوبی یکدست شوند. پس از اینکه مواد یکدست شدند آرد را با پودر کاکائو و بکینگ پودر ترکیب می کنیم.

مرحله سوم
حالا ترکیب آرد را دو تا سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا نرم و یکدست شود. الک کردن مواد باعث می شود که هنگام ترکیب کردن با مواد خیس حالت گلوله ای پیدا نکنند. در ادامه ترکیب آرد را به کاسه مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله مواد را با همزن دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه قالب دونات را با روغن جدا کننده به خوبی چرب می کنیم تا دونات ها پس از پخت به راحتی جدا شوند.

مرحله پنجم
در این مرحله مایه دونات را درون قالب دونات می ریزیم و در فر که حالا به خوبی گرم شده است قرار می دهیم. بهتر است قالب را در طبقه وسط فر قرار دهیم. حالا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا دونات ها بپزند.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت پیتزا چیکن آلفردو

مرحله ششم
در پایان دونات ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند. برای خوشمزه تر شدن دونات ها می توانیم مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنیم و روی دونات ها بریزیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
فواید آلوئه ورا برای پوست و درمان بیماری ها
نوشتهٔ بعدی
خواصی از شیره انگور که خیلی ها نمیدانند!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست