طرز تهیه رست سبزیجات

آشپزی

طرز تهیه رست سبزیجات

سبزیجات گریل شده از دیرباز مورد علاقه کسانی که رژیم داشتند، بوده است. رست سبزیجات، مخلوط سبزیجات مختلف است که به صورت گریل شده یا کبابی و آب پز با هم ترکیب می شود و با ادویه و روغن زیتون مزه دار شده و سرو می گردد. این غذا بسیار سالم و کم کالری است و می توان سبزیجات مختلف را بنابر علاقه به آن اضافه یا از آن کم کرد. به دلیل وجود قارچ در این رست، پروتئین غذا تامین می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رست سبزیجات در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم رست سبزیجات

کلم بروکسل ۲۰۰ گرم
نخود سبز ۱ پیمانه
هویج ۳ عدد
سیب زمینی ریز ۷ عدد
آبلیمو به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
قارچ ریز و متوسط ۳۰۰ گرم
نمک و پودر فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه رست سبزیجات

مرحله اول
برای تهیه رست سبزیجات خوشمزه و رژیمی در ابتدای کار کلم بروکسل ها را شسته و در سینی فر با کمی روغن زیتون قرار می دهیم تا به طور کامل گریل شود. در صورت تمایل می توان این کار را در تابه یا قابلمه نیز انجام داد.

مرحله دوم
قارچ ها را هم به صورت درسته شسته و گریل می کنیم و کنار می گذاریم. قارچ ها را بنابر سلیقه می توان آنقدر گریل کرد که قهوه ای رنگ شود. سیب زمینی ها را شسته و با پوست درون یک قابلمه با مقداری آب می پزیم.

مرحله سوم
وقتی که سیب زمینی ها نیم پز شد آن را آبکش می کنیم. در ادامه درون یک تابه با کمی روغن زیتون سیب زمینی ها را درسته سرخ می کنیم. می توان در فر با کمی روغن قرار داد تا گریل شود. هویج ها را می شوییم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کره خانگی

مرحله چهارم
سپس به صورت کاملا یکدست به شکل حلقه ای خرد کرده و با کمی آب می گذاریم تا به صورت آبپز بپزند. در ادامه نخود فرنگی ها را می شوییم، سپس با کمی آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله پنجم
پس از اینکه نخود فرنگی به طور کامل پخت، آنرا آب کش کرده و درون آب و یخ می ریزیم تا بلانچ شود و رنگ آن سبز بماند. یک تابه برداشته و با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم. کلم بروکسل و قارچ و سیب زمینی ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم
در مرحله پایانی نخود فرنگی و هویج پخته شده را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. آبلیمو و نمک و پودر فلفل و آویشن را به آن اضافه کرده و در حدی مخلوط می کنیم که مزه دار شود. سپس در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص به دانه
نوشتهٔ بعدی
از فواید شگفت انگیز دود کردن کندر چه میدانید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست